واکنش حماس و جهاد اسلامی فلسطین به حملات اخیر رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3943640
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

واکنش حماس و جهاد اسلامی فلسطین به حملات اخیر رژیم صهیونیستی

دو جنبش فلسطینی حماس و جهاد اسلامی، در واکنش به حملات بامداد شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این اقدامات جنایتکارانه را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، مسئولیت هرگونه عواقب حملات جنایتکارانه علیه منازل، مساجد، بیمارستان‌ها و مدارس فلسطینی در نوار غزه را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و اعلام کرد که مقاومت هرگز در برابر ادامه محاصره و حملات دشمن سکوت نمی‌کند.
 
فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس امروز، 7 دی در نشستی خبری اعلام کرد که خسارت‌های گسترده حملات بامداد دیروز جنگنده‌های اسرائیلی که طی آن یک کارخانه، محل بازیافت پلاستیک، مسجد، بیمارستان، مدرسه، زمین بازی و خانه‌های برخی شهروندان در غزه هدف قرار گرفت، نشان می‌دهد که دشمن صهیونیستی از قبل برای چنین حمله گسترده‌ای برنامه‌ریزی کرده بود تا به زیرساخت‌های این منطقه ضربه بزند و مردم تحت محاصره این باریکه را در سایه شیوع «ویروس کرونا»، بیش از پیش تحت فشار و در تنگنا قرار دهد.
 
برهوم افزود: تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی، بازگشت تشکیلات خودگردان به روابط و همکاری امنیتی با اشغالگران، سکوت جامعه جهانی و حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا موجب تشویق هرچه بیشتر این رژیم به ادامه محاصره و تشدید جنایات خود علیه مردم این منطقه شده است.
 
وی گفت: مقاومت فلسطین که برای دفاع از این ملت و بازپس‌گیری حقوق آن به وجود آمده، هرگز در برابر ادامه محاصره و جنایات دشمن ساکت نمی‌نشیند و لحظه‌ای از عمل به وظایف ملی خود در حمایت از منافع ملت و بر هم زدن معادلات دشمن دریغ نمی‌کند.
 
همچنین بر اساس اعلام شبکه خبری فلسطین الیوم، احمد المدلل، عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به حملات بامداد دیروز (شنبه) ارتش صهیونیستی اعلام کرد که حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اوج سردرگمی مسئولان این رژیم و رعب و وحشت آنها از گروه‌های مقاومت اسلامی را نشان می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: این سردرگمی به دلیل انحلال کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) و کشیده شدن اوضاع به سمت دور چهارم انتخابات در سرزمین‌های اشغالی که باعث ایجاد یک بحران سیاسی و نظامی این رژیم شده، به اوج خود رسیده است.
 
المدلل تأکید کرد: رژیم صهیونیستی سعی دارد تا با ادامه حملات خود علیه غزه و ایجاد رعب و وحشت در دل فلسطینیان و تضعیف عزم و اراده مقاومت، از بحران‌های سیاسی خود فرار کند.
 
عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه مقاومت با افزایش قدرت خود مسئولان رژیم صهیونیستی را وحشت‌زده کرده است، افزود: اسرائیل درصدد برهم زدن معادلات است، اما مقاومت هرگز چنین اجازه‌ای را به آن نمی‌دهد.
 
گفتنی است، در حملات بامداد شنبه جنگنده‌های ارتش صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، دو نفر زخمی شدند و خسارت‌های سنگینی به منازل، مدارس، مساجد و برخی زیرساخت‌های فلسطینیان وارد شد.
انتهای پیام
captcha