حماس و جهاد اسلامی: مقاومت تنها گزینه آزادسازی خاک فلسطین از بحر تا نهر است
کد خبر: 3943887
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

حماس و جهاد اسلامی: مقاومت تنها گزینه آزادسازی خاک فلسطین از بحر تا نهر است

جنبش‌های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌هایی در سالروز تجاوز 22 روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه بر ادامه مقاومت به عنوان تنها گزینه آزادسازی تمام خاک فلسطین تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری کل یوم، حماس و جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌های جداگانه به مناسبت دوازدهمین سالروز تجاوز 22 روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه بر گزینه مقاومت برای آزادسازی همه سرزمین فلسطین تأکید کردند.

دوازده سال از آغاز جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی در غزه می‌گذرد. این تجاوز از ۲۷ دسامبر سال ۲۰۰۸ تا ۱۷ ژانویه سال ۲۰۰۹ به طول انجامید. با شروع جنگ، کمتر کسى تصور مى‌کرد که چنین نتیجه‌ا‌ى در برداشته باشد و نیروهای مقاومت بتوانند با 22 روز مقاومت مقابل ارتش  تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند.
این جنگ در حالی به پایان رسید که رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف خود کاملا ناکام بود و بدون هیچ گونه دستاورد و نتیجه مثبتی به شکل یک جانبه و ناگهانی تن به آتش بس داد.

این جنگ توسط مقاومت نبرد فرقان و توسط رژیم صهیونیستی عملیات «سرب گداخته» و در نزد کشورهای عربی با نام کشتار غزه یاد می‌شود.  از آن‌جا که اولین روز نبرد با بیشترین شمار شهید و زخمی فلسطینی در یک روز از سال ۱۹۴8 تاکنون پایان یافت، این روز به روز کشتار «شنبه سیاه» معروف شد.

در بیانیه جهاد اسلامی آمده است: رژیم صهیونیستی در این تجاوز خود به رغم اینکه صدها شهید و زخمی از بین فلسطینی‌ها بر جای گذاشت و صدها خانه و نهاد، مسجد، مدرسه، بیمارستان، مرکز درمانی و تأسیسات خدماتی را ویران کرد؛ اما یک نقطه عطف بزرگی را در تاریخ مقاومت و استقامت ملت فلسطین ایجاد کرد و بازوهای مقاومت از طریق آن ثابت کردند که در دفاع از ملت خود مسئولیت پذیر هستند.

جهاد اسلامی تأکید کرد: ملت فلسطین تا به امروز همچنان پای اصول خود ایستاده و نه خیانت خائنان و نه امتیازدهی‌های آنها به رژیم صهیونیستی از طریق عادی‌سازی روابشان با این رژیم، ارکان ملت فلسطین را متزلزل نکرده است.

جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: دشمن صهیونیستی در دستیابی به اهداف مد نظر خود از آن تجاوز و دیگر جرایم و جنگ‌های خود ناکام ماند، زیرا ملت فلسطین و امت اسلامی پشت مقاومت بودند مقاومتی که نماد ارزش‌های ثبات و پایداری و به چالش کشیدن دشمن است.

در بیانیه جهاد اسلامی بر اراده مصمم مقاومت برای ادامه راه خود و همچنین تداوم آمادگی‌ها تأکید می‌کند همان طور که از زمان پس از تجاوز سال 2008 رژیم صهیونیستی شاهد ارتقای منحصر به فرد توانمندی مقاومت بوده‌ایم و امروز به لطف الهی مقاومت بالاترین سطح آمادگی قدرت و بازدارندگی برخوردار است.

جهاد اسلامی همچنین  بر پایبندی به خاک کامل فلسطین و ادامه جهاد تا آزادسازی هر وجب از خاک فلسطین و بازپس‌گیری مقدسات تأکید کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز تأکید کرد در صورتی که دشمن صهیونیستی  به فکر تجاوز دوباره علیه ملت فلسطین باشد با پاسخ غیرمنتظره و غافلگیر کننده آنها روبه‌رو خواهد شد.

حماس در عین حال آزادی اسرای فلسطینی را همچنان از اهداف مهم حماس خواند و گفت: مقاومت تا آزادی اسرا، لحظه‌ای آرام نخواهد نشست.

این جنبش از آمادگی و قدرت سطح بالای مقاومت گفت و تأکید کرد که مقاومت امروز از پشتوانه مردمی محکم‌تر از قبل برخوردار است.

انتهای پیام
captcha