زندگینامه خودنوشت سردار سلیمانی به 7 زبان منتشر می‌شود
کد خبر: 3943643
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
اعلام برنامه‌های مردمی سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی /

زندگینامه خودنوشت سردار سلیمانی به 7 زبان منتشر می‌شود

سخنگوی ستاد مردمی شهید سپهبد قاسم سلیمانی در نشست اعلام برنامه‌های سالروز شهادت سردار دل‌ها گفت: زندگینامه خودنوشت سردار به هفت زبان زنده دنیا منتشر می‌شود.

زندگینامه خودنوشت سردار سلیمانی به 7 زبان منتشر می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری اعلام برنامه‌های بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی صبح امروز، ۷ دی با حضور حسین امیرعبداللهیان، سخنگوی ستاد مردمی شهید سلیمانی در سالن رودکی برگزار شد.

عبداللهیان در این نشست گفت: اولین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی همزمان با ورود به دهه نخست شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است که مراسم‌ تعزیت و روضه در حسینیه زادگاه شهید و منزل ایشان برگزار می‌شود. ویژگی اصلی مراسم‌ سالگرد شهید سلیمانی، مردمی بودن آن است و البته جهت هماهنگی‌ها، بنیاد شهید سلیمانی و زینب سلیمانی، دختر سردار، به نمایندگی از خانواده‌شان، تلاش‌ زیادی داشتند، اما شتاب، ابتکارات و نوآوری‌های مردمی، نقطه ثقل برنامه‌های این سالروز است.

وی افزود: شروع رسمی این مراسم با دیدار خانواده شهید و اعضای ستاد سالگرد با مقام معظم رهبری بود و نشست امروز، نواخته شدن زنگ و شروع برنامه‌ها در سراسر کشور است. برنامه‌های سالگرد حداقل بازه زمانی ۱۰ روزه را در پی دارد و به گونه‌ای طراحی شده که تا ۲۷ دی که همزمان با نقطه عطف در خطبه تاریخی مقام معظم رهبری در رثای سردار سلیمانی و تجلیل از این شهید و نامیده شدن وی و نیرو‌های قدس به عنوان سربازان بدون مرز است، ادامه پیدا خواهد کرد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: برنامه‌های سالگرد در سطح داخلی ابتکاراتی را شامل خواهد بود و اقشار مختلف از جمله اقشار کارگری، کارمندی، دانشجویی و دانشگاهی تا هنرمندان و ورزشکاران ابتکارات خود را اعلام کردند. بسیاری از برنامه‌ها نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود و برنامه‌های معدودی حضوری خواهد بود. البته برنامه‌هایی هم در سطح بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است. فراخوان مسابقات کتابخوانی، فرهنگی و هنری، «مرد میدان» به عنوان یکی از برنامه‌های مهم، مسابقات روایت سرباز و سرباز مقاومت از جمله این برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: طرح سردار سلیمانی از سوی نیروی بسیج سپاه پاسداران ارائه شده که همکاری مشترک بسیج و مدافعان سلامت را شامل می‌شود و این طرح مدتی است که کلید خورده است. همچنین در راستای اجرای کمک مؤمنانه، ۲ هزار نفر زندانی قتل غیرعمد که امکان پرداخت دیه را نداشتند، آزاد شدند. افتتاح رادیو مقاومت و برگزاری همایشی با حضور شخصیت‌های مهم داخلی و منطقه‌ای در ۱۲ دی از برنامه‌های دیگر در این زمینه است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: در زادگاه سردار سلیمانی در شهر و استان کرمان نیز برنامه‌های متنوعی به مدت ۱۰ روز طراحی شده و اجرا خواهد شد که تمرکز این برنامه‌ها نیز بر مردمی بودن است. زیارت مزار شهید سلیمانی از امروز به صورت آنلاین در سایت soleimani.ir فراهم است. از روز گذشته نیز فراخوان «مرد میدان» از طریق فضای مجازی و تلفن گویا مبنی بر ارسال دل‌نوشته، خاطره، عکس و ... منتشر شده است.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی گفت: صد‌ها مستند درباره سردار سلیمانی تولید شده که از جمله آن‌ها می‌توان به مستند آمرلی، ۳۶۰ درجه و مستند ابومهدی المهندس اشاره کرد. با توجه به اینکه ذکر خاطرات و تاریخ مستند زندگی سردار سلیمانی با حساسیت خاصی از سوی بنیاد سردار سلیمانی دنبال می‌شود، از این رو مهمترین مسئولیت این بنیاد جلوگیری از تحریف زندگی سردار سلیمانی است.

وی در ادامه بیان کرد: اولین زندگینامه خودنوشت سردار سلیمانی همزمان با سالگرد شهید با عنوان، «از چیزی نمی‌ترسیدم» منتشر می‌شود. این کتاب به ۷ زبان زنده دنیا همچون انگلیسی، فرانسوی، اسپانیولی، اردو و ... در حال ترجمه شدن و انتشار است و بخشی از این کتاب نیز کاملاً به دستخط شخص سردار سلیمانی اختصاص می‌یابد. همچنین کتاب دیگری با عنوان «سربازنامه» اثر افشین اعلا در دست انتشار است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: در سطح بین‌المللی نیز برنامه‌های مردمی در یمن، لبنان، فلسطین، عراق و ونزوئلا در حال انجام است. یک جایزه بین‌المللی با عنوان جایزه ایثار سردار سلیمانی در نظر گرفته شده و به افرادی تعلق می‌گیرد که در تراز مقاومت باشند.

وی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در فضای مجازی از سوی شبکه‌های اجتماعی افزود: با وجود تلاش قوه قضائیه برای برخورد با عاملان ترور شهید سردار سلیمانی امیدواریم زودتر شاهد مجازات آن‌ها باشیم. به شش کشور نیابت قضایی داده شده و دستگاه قضایی با جدیت در حال پیگیری این پرونده هستند. آمران و عاملان اصلی ترور سردار شهید به ۴۸ تن افزایش پیدا کرده‌اند که امیدواریم در کوتاه مدت شاهد حکم قضایی این افراد باشیم. علاوه بر آن، انتقام سخت در زمان خود و به شیوه مناسب نیز انجام خواهد شد، هر چند سیلی مقتدرانه به گوش متجاوزان زده شده است.

وی با اشاره به تأثیر شهادت سردار سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت گفت: سردار سلیمانی در دوران حیات خود چند اقدام شاخص داشتند. شاخص‌ترین اقدام وی در دوره حیات در کنار نقش بزرگشان در جنگ تحمیلی و تأمین امنیت شرق کشور، محدود کردن رژیم صهیونیستی در دیوار‌های بتنی، رقم زدن ترتیبات سیاسی امنیتی جدیدی با هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری بود که اجازه نداد با وجود اجتماع و حمایت بیش از ۸۰ کشور جهان، سوریه به لیبی جدید تبدیل شود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی، بزرگ‌تر از سردار سلیمانی است و اندیشه‌های سردار سلیمانی با عنوان مکتب سلیمانی چراغ راهی در عرصه علم و فناوری و پیشرفت منطقه است.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا با ترور سردار سلیمانی توانستند به اهداف خود دست یابند؟ اظهار کرد: پس از ترور سردار سلیمانی، عشق مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی و اعتماد به مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی و نظام نشان داده شد و می‌توان به صراحت گفت بازتاب‌های پس از ترور سردار سلیمانی حداقل در ۱۰۳ نقطه به گونه‌ای بود که نه تنها اهداف دشمنان به نتیجه نرسید، بلکه هیمنه پوشالی کاخ سفید و رژیم صهیونیستی را فروپاشید.

امیر عبداللهیان در پایان با اشاره به جزئیات پرونده ترور سردار شهید سلیمانی گفت: بازپرس ویژه پرونده ترور سردار سلیمانی اقداماتی را با مقامات عراق انجام دادند، اما قوه قضائیه اصرار دارد این پرونده بدون خدشه و در نهایت دقت انجام شود. مقامات دولتی عراق نیز همکاری خوبی با قوه قضائیه داشتند و این پرونده به صورت جدی در حال پیگیری است.

انتهای پیام
captcha