یادی از رشادت‌های سردار سلیمانی در آخرین پایگاه داعش
کد خبر: 3945018
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
اهالی البوکمال سوریه گرامی داشتند؛

یادی از رشادت‌های سردار سلیمانی در آخرین پایگاه داعش

اقشار مختلف مردم سوریه مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی را در شهر البوکمال سوریه برگزار و از رشادت‌های سردار سلیمانی و هم‌رزمانش در این شهر که آخرین پایگاه داعش بود و به همت ارتش سوریه با فرماندهی سردار سلیمانی آزاد شد؛ یاد کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، مردم شهر البوکمال در شرق استان دیرالزور سوریه جمعه، 12 دی مراسم باشکوهی به مناسبت گرامیداشت نخستین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار کردند.

اهالی بوکمال تلاش‌های بی‌وقفه شهید سلیمانی با هماهنگی ارتش سوریه و متحدانش در جبهه مقاومت را در آزادسازی این شهر که آخرین پایگاه داعش در سوریه است، فراموش نمی‌کنند به خصوص که جبهه مقاومت قبل از نظامیان اشغالگر آمریکایی خود را به البوکمال رسانده و آنجا را آزاد کردند.

شهر البوکمال یکی از سه شهر بزرگ استان بیابانی دیرالزور، مهم‌ترین و آخرین پایگاه داعش در سوریه بود؛ لذا از لحاظ راهبردی، به قدری اهمیت دارد که آمریکا، داعش و دمشق برای تسلط بر آن با هم رقابت داشتند.

در اثر پیروزی نیروهای مقاومت در این شهر، پروژه داعش به عنوان یک جریان ضداسلامی با پوسته سلفیت تکفیری جهت ایجاد خلافت موسوم به اسلامی به پایان خود رسید.

ارتش سوریه و هم‌پیمانانش 19 نوامبر 2017 شهر البوکمال را آزاد کرده و داعش را از آخرین پایگاهش در سوریه بیرون راندند.

روز 21 سپتامبر 2017 سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سخنانی وعده داد که داعش کمتر از سه ماه نابود خواهد شد و ما این شجره خبیثه و غده سرطانی ساخته شده به دست آمریکا و رژیم صهیونیستی را ریشه‌کن خواهیم کرد. با آزادی البوکمال، رسانه‌های جهان خبر ورود پیروزمندانه حاج قاسم سلیمانی به آن را منتشر کردند و به این ترتیب وعده آن شهید والامقام محقق شد.

گرامیداشت یاد شهید سلیمانی سیلی‌های پیاپی به چهره آمریکا و رژیم صهیونیستی است

شیخ محمود العدای، رئیس مرکز امام مهدی(عج) در منطقه سیده زینب(س) و مسئول انجمن ملی سوریه در استان الحسکه که در این مراسم حضور داشت، در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد گفت: ژنرال سلیمانی در راه امام حسین(ع) به شهادت رسید و این مراسم بزرگ با حضور گسترده طیف‌های مختلف مردم سوریه و همچنین چهره‌های سرشناس عشایر منطقه شرق سوریه و به خصوص شهر البوکمال که با حمایت‌های شهید سلیمانی آزاد شد، گواه سیلی‌هایی است که همچنان بر چهره آمریکا و رژیم صهیونیستی زده می‌شود و اینکه خط مشی مقاومت نزد عموم ملت سوریه باقی می‌ماند.

مهیدی صالح الجویر، شیخ قبیله العبید در سوریه نیز در گفت‌‌وگو با العهد گفت که احساس قدردانی از شهید سلیمانی فقط به مردم البوکمال محدود نمی‌شود؛ بلکه به تمام سوریه و کل جهان اسلام گسترش یافته است.

او افزود: ما فرزندان البوکمال برای شهید سلیمانی عشق و احترام زیادی قائلیم و این احترام تا ابد باقی خواهد ماند، زیرا این شهر را بدون وارد آوردن تلفاتی در صفوف غیرنظامیان آزاد کرد در حالی که آمریکایی‌ها این گونه نبودند و ما ان‌شاءالله در مسیر شهید سلیمانی قدم می‌گذاریم و با رسیدن به شرق فرات آمریکایی‌ها و حامیانشان را از آنجا بیرون می‌کنیم.
عبدالکریم الدندن، شیخ قبیله العکیدات نیز تأکید کرد: حضور گسترده مردم و چهره‌های رسمی و عشائری و هچنین هیئت‌هایی که از استان‌های مختلف سوریه به البوکمال آمده‌اند، بازتاب میزان وفاداری سوری‌ها به شهید سلیمانی است.

او تأکید کرد: در واقع این رشادت‌های ارتش سوریه و نیروهای متحدان آن به فرماندهی شهید سلیمانی بود که ما الان می‌توانیم چنین مراسم بزرگی در این سطح در البوکمال برگزار کنیم.

 شیخ الدندن تصریح کرد: آمریکایی‌ها برای ماندن در شهر راهبردی البوکمال که در مرز با عراق واقع است، نقشه کشیده بودند و آنها عملاً با دست‌پرورده خود که داعش بود، بر این شهر تسلط داشتند؛ اما شهید سلیمانی تصمیم دیگری گرفت.

العهد در پایان این گزارش به نقل از اهالی البوکمال آورده است: «دوره داعش تمام شد و دیگر برنمی‌گردد و زمان شهید سلیمانی که با آزادسازی البوکمال آغاز شد با شهادتش متوقف نمی‌شود».

انتهای پیام
captcha