عمار حکیم حمله به پایگاه التاجی و مواضع حشدالشعبی را محکوم کرد
کد خبر: 3884945
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

عمار حکیم حمله به پایگاه التاجی و مواضع حشدالشعبی را محکوم کرد

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت عراق در سخنانی حمله راکتی شب گذشته به پایگاه نظامی آمریکا در شمال بغداد و نیز مواضع نیروهای حشدالشعبی را محکوم و تأکید کرد چنین حملاتی بیانگر تزلزل نظم و امنیت داخلی کشور است.

عمار حکیم حمله به پایگاه التاجی و مواضع حشدالشعبی را محکوم کرد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، رئیس جریان حکمت عراق امروز پنجشنبه، 22 اسفند گفت: این حملات نشان‌دهنده وضعیت شکننده امنیتی در عراق است.

وی گفت: چنین حوادثی تصویری منفی و نامتناسب از عراق و توانایی دولت در کنترل فضای امنیتی را در افکار عمومی جهان ایجاد می‌کند و عراق را در برابر تعهدات بین‌المللی و امنیتی به تنگنا می‌اندازد.

رهبر جریان حکمت عراق افزود: از دولت عراق می‌خواهیم که برای جلوگیری از بازگشت به بی‌ثباتی به اقدامات فوری و واقع‌بینانه دست زند و همزمان این اقدامات را به‌شدت محکوم و تأکید می‌کنیم که حاکمیت ارضی عراق و احترام به تعهدات عراق در برابر جامعه بین‌المللی مسئولیتی همگانی است که هیچ استثنایی نمی‌پذیرد.

گفتنی است، شب گذشته پایگاه نظامی «التاجی» بغداد که محل استقرار نیروهای آمریکایی، انگلیسی و سایر نیروهای ائتلاف بین‌الملل موسوم به ضد داعش است، هدف حمله راکتی قرار گرفت که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است و طی آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند، برعهده نگرفته است.

به دنبال این حمله منابع خبری از هدف قرار دادن مواضع نیروهای الحشد الشعبی در بوکمال در سوریه و نزدیک مرزهای عراق خبر دادند. گفته شده پهپادهای آمریکایی ساعتی پس از هدف قرار گرفتن التاجی به پایگاه‌های حشد الشعبی حمله بردند که دست‌کم ۲۰ نفر از نیروهای بسیج مردمی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha