شهادت سردار سلیمانی یک حادثه تاریخی بزرگ است / حاج قاسم؛ قهرمان جهانی
کد خبر: 3945469
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
سیدحسن نصرالله:

شهادت سردار سلیمانی یک حادثه تاریخی بزرگ است / حاج قاسم؛ قهرمان جهانی

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت سالروز شهادت شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت که اگر ایران حاج قاسم سلیمانی را قهرمان ملی می‌داند، ما او را قهرمانی فداکار و جهانی می‌دانیم، چرا که او نه‌ فقط برای شیعیان، بلکه برای همه جهانیان فداکاری کرد.

به گزارش ایکنا؛ «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان شامگاه یکشنبه به مناسبت نخستین سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان سخنرانی کرد.

سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود، فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را به امت اسلامی تسلیت گفت.

نصرالله همچنین درگذشت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری را به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، حوزه‌های علمیه و خانواده ایشان تسلیت گفت و تأکید کرد که امت اسلامی یک اندیشمند و فقیه بزرگ خود را از دست داده است.

وی در ادامه سخنرانی خود به شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسدران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس سابق سازمان حشد الشعبی اشاره کرد و آن را «حادثه تاریخی بزرگ» خواند.

نصرالله شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان را مجدداً به خانواده‌های آنها تبریک گفت و افزود: بزرگی و مظلومیت آنها در تاریخ ماندگار خود بود.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ایران و سوریه از سال 1982 میلادی تاکنون (1361 هجری شمسی) از لبنان و مقاومت این کشور حمایت می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران حتی در زمان جنگ اسرائیل علیه لبنان، با وجود جنگ تحمیلی صدام علیه آنها، پشتیبان مقاومت و لبنان بود.

انتقاد از تحریف سخنان سردار حاجی‌زاده

سیدحسن نصرالله همچنین به مصاحبه اخیر «سردار امیرعلی حاجی‌زاده»، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با یکی از رسانه‌های لبنانی و تحریف سخنان او از سوی رسانه‌ها اشاره کرد و اظهار کرد که سردار حاجی‌زاده غزه و لبنان را خط مقدم مبارزه با اسرائیل دانست، نه خط مقدم دفاع از ایران.

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اظهارات سردار حاجی‌زاده که گفته همه موشک‌های مقاومت در فلسطین و لبنان، از ایران است، گفت: ایران این حمایت را کرده تا غزه و لبنان از خودشان دفاع کنند، نه از ایران.

وی تصریح کرد: ایران کشوری قدرتمند است و برای پاسخ دادن به متجاوزان، نیاز به متحدان خود ندارد؛ کما اینکه پس از شهادت سردار سلیمانی، پایگاه آمریکایی عین الاسد را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

اگر سردار نبود، اخراج امریکا به شعار ملت‌ها تبدیل نمی‌شد

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: اگر ایران حاج قاسم سلیمانی را قهرمان ملی می‌داند، ما در لبنان او را قهرمانی جهانی می‌دانیم؛ چرا که او نه‌ فقط برای شیعیان و مسلمانان، بلکه برای همه جهانیان ایثار و فداکاری کرد.

نصرالله در ادامه با اشاره به مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نیروهای آمریکایی گفت: اگر شهادت فرماندهان پیروزی نبود، امروز شعار اخراج نیروهای آمریکا از منطقه به شعاری که ملت‌های منطقه برای تحقق آن تلاش می‌کنند، تبدیل نمی‌شد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با تأکید بر لزوم قصاص عاملان ترور سردار سلیمانی و یاران وی اظهار کرد که این قصاص بر عهده هر انسان آزاده و وفادار به خون شهدا است.

انتهای پیام
captcha