استاندار کربلا: شهیدان سلیمانی و المهندس جان خود را در راه عزت امت فدا کردند
کد خبر: 3945737
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰

استاندار کربلا: شهیدان سلیمانی و المهندس جان خود را در راه عزت امت فدا کردند

استاندار کربلای معلی با بیان اینکه شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس جان خود را در راه عزت و کرامت امت اسلامی فدا کردند، گفت که حشد الشعبی فتوای جهاد کفایی مرجعیت دینی عراق را به یک پیروزی بزرگ تبدیل کرده‌ است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد نیوز عراق، «نصیف جاسم الخطابی»، استاندار کربلای معلی امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که خون شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس سابق سازمان حشد الشعبی در راه عزت و کرامت امت اسلامی ریخته شد.

الخطابی افزود: حشد الشعبی فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالیقدر عراق را به پیروزی بزرگ تبدیل کرده و یکی از ارکان قدرت در کشور شده است.

وی در ادامه اظهارات خود در مراسم ختمی که تیپ 15 حشد الشعبی امروز آن در منطقه‌ای ما‌بین حرمین شریفین در کربلای معلی برگزار کرده است، افزود: فرماندهان پیروزی برای دفاع از عزت و کرامت امت اسلامی جانشان را فدا کرده و در این راه امام حسین‌(ع) را الگوی بزرگ خود قرار دادند.

استاندار کربلا افزود: اگر فتوای مرجعیت و فداکاری‌های شهدا و فرماندهان و نیروهای مبارز حشد الشعبی نبود، اکنون عراق، منطقه و جهان در وضعیت دیگری به سر می‌بُرد.

الخطابی تأکید کرد که شهدا و فرماندهان پیروزی در برابر هیچ مانعی تسلیم نشدند؛ چراکه هم و غم اصلی آنها رهایی امت از چنگ گروه‌های تروریستی بود. شهدایی که مرجعیت دینی عراق آنها را فرماندهان پیروزی نامیده است، به دست یک عده جنایتکار ترور شدند.

استاندار کربلا تصریح کرد: شهیدان المهندس و سلیمانی یکی از مهمترین دلایل پیروزی امت اسلامی هستند. آنها امروز خوشحالند که حشد الشعبی را در حالی ترک کردند که یکی از مهمترین ارکان قدرت عراق و عامل شکوفایی و ثبات این کشور است.

یادآور می‌شود، امروز، دوشنبه در منطقه ما بین حرمین شریفین امام حسین‌(ع) و ابوالفضل عباس‌(ع) مراسم بزرگداشتی به مناسبت یادبود سالروز شهادت فرماندهان پیروزی برگزار شد که در آن تعداد زیادی از اهالی کربلا و مسئولان محلی و دیپلماتیک و امنیتی حضور پیدا کردند.

انتهای پیام
captcha