صدور حکم بازداشت ترامپ بیانگر پیروزی اراده توده میلیونی مردم است
کد خبر: 3946375
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق:

صدور حکم بازداشت ترامپ بیانگر پیروزی اراده توده میلیونی مردم است

شیخ همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق صدور حکم بازداشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا توسط شورای عالی قضایی عراق را پیروزی اراده توده میلیونی مردم عراق برای مجازات قاتلان فرماندهان مقاومت توصیف کرد.

صدور حکم بازداشت دونالد ترامپ پیروزی اراده توده میلیونی مردم عراق برای مجازات قاتلان شهیدان سلیمانی و المهندس است

به گزارش ایکنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(واع)، شیخ همام حمودی در این باره گفت: صدور حکم بازداشت رئیس‌جمهور آمریکا توسط شورای عالی قضایی عراق یک پیروزی برای اراده توده میلیونی مردم عراق است که به میدان التحریر بغداد آمده بودند.

حمودی در بیانیه‌ای گفت: ما به دستگاه قضایی عراق این تصمیم منصفانه و شجاعانه خود در صدور حکم بازداشت دونالد ترامپ در پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس را تبریک می‌گوییم.

در این بیانیه همچنین از تلاش‌های رئیس و رهبران ائتلاف الفتح عراق به رهبری «هادی العامری»، در اصرار و پیگیری پرونده حمله تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد عراق برای صدور حکم قضایی و مجرم شمردن متهمان این جنایت قدردانی کرد.

شیخ همام حمودی افزود: حکم دستگاه قضایی عراق یک پیروزی برای اراده توده میلیونی مردمی است که در تظاهرات سوم ژانویه بغداد خواستار مجرم شمردن دولت ترامپ و مجازات قاتلان شدند و همچنین بر لزوم اجرای هر چه سریع‌تر مصوبه پارلمان عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان بیگانه تاکید کردند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن تقدیر مجدد از دستگاه قضایی عراق و مردم وفادار به خون شهدا و متعصب بر حفظ استقلال ملی کشورشان گفت: حاکمیت قانون باید همواره راه حفظ اقتدار ملی و ساختن عراقی امن و باثبات باشد.

قاضی ویژه دادگاه تحقیق الرصافه در عراق که مسئول پرونده ترور شهید «ابومهدی المهندس» نائب‌ رئیس سازمان حشدالشعبی و همرزمانش است، روز پنجشنبه حکم بازداشت دونالد ترامپ را براساس ماده ۴۰۶ قانون مجازات عراق صادر کرد.

این حکم پس از تکمیل اظهارات شاکیان حقیقی از اعضای خانواده المهندس و نیز تکمیل تحقیقات اولیه، صبح دیروز، ۱۸ دی ماه صادر شد.

بر اساس بیانیه شورای عالی قضایی عراق تحقیقات برای شناسایی سایر عاملان شرکت‌کننده چه عراقی و چه غیر عراقی در این جنایت ادامه خواهد یافت.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ به دستور مستقیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در حمله پهپادی تروریستی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha