سردار سلیمانی اسطوره شکست‌ناپذیری اسرائیل را درهم شکست
کد خبر: 3946431
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
تحلیلگر لبنانی:

سردار سلیمانی اسطوره شکست‌ناپذیری اسرائیل را درهم شکست

کریم شرارا، تحلیلگر لبنانی و پژوهشگر مسائل غرب آسیا در لبنان تصریح کرد: حمایت شهید سلیمانی از جبهه مقاومت، اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را در هم شکست و امنیت امروز جنوب لبنان مدیون مجاهدت‌های رزمندگان مقاومت و سردار سلیمانی است.

سردار سلیمانی اسطوره شکست‌ناپذیری اسرائیل را درهم شکست

به گزارش ایکنا، «کریم شرارا»، تحلیلگر لبنانی و پژوهشگر مسائل غرب آسیا در لبنان عصر، ۱۹ دی‌ماه، پژوهشی با عنوان «شناخت الگوی سردار سلیمانی در تأمین امنیت مردم جنوب غرب آسیا» را در وبینار بین‌المللی «امنیت زنان و خانواده در خاورمیانه با تأکید بر نقش شهید سلیمانی وشهید ابومهدی المهندس» که به همت پژوهشکده زنان دانشگاه «الزهراء» تهران و با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری در حال برگزاری است، ارائه داد.

وی درابتدای سخنان خود تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی اگرچه یک نظریه‌پرداز نظامی بود؛ اما اهل عمل و مرد میدان بود و این خیلی مهم است، زیرا برای برخی که دچار مشکل ترجمه کردن الگوهای اسلامی در زندگی هستند، شهید سلیمانی به صورت عقلانی و با احساس مسئولیت به مبارزه با دشمن رفتند.

شرارا افزود: حاج قاسم توانست با برعهده گرفتن مسئولیت خود جنبش‌های مقاومت در غرب آسیا را تأسیس و پشتیبانی کرده و رشد دهد و تفکر ایشان یک مکتب مقاومت و یک مکتب سیاسی و بلکه با توصیفی بهتر، سبک زندگی است.

این پژوهشگر لبنانی تصریح کرد: به اعتقاد سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و خیلی از شخصیت‌های حامی جبهه مقاومت، برخورد حاج قاسم در مقام فرماندهی جبهه مقاومت هرگز دستوردهنده نبود، بلکه هدایت‌کننده بوده است.

وی با اشاره به شروع کار حاج قاسم در جبهه مقاومت از طریق تقویت روابط با گروه‌های مقاومت در لبنان و فلسطین گفت: این شهید استراتژی مقابله با دشمن صهیونیستی را تغییر داد و نتیجه این شد که گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی از بهترین تجهیزات و اسلحه‌های ممکن برای مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل برخوردار باشند.

کریم شرارا با اشاره به نقش مهم حاج قاسم در هماهنگ‌کردن گروه‌های مقاومت در منطقه، گفت: برای حاج قاسم مهم این بود که مقاومت در برابر اسرائیل نتیجه بهتری بگیرد، زیرا به واقع امنیت مردم از طریق مقاومت تأمین می‌شد و تصمیم جدی بر این است که مقاومت سرنوشت و آینده منطقه را رقم بزند.

پژوهشگر لبنانی با اشاره به سخنان دبیرکل حزب‌الله درباره نقش شهید سلیمانی در آزادسازی جنوب لبنان در سال 2000 گفت: همان‌گونه که سیدحسن نصرالله گفت: «حاج قاسم شریک کامل در آزادسازی لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی بود. پس از سال ۲۰۰۰ میلادی مقاومت به نیرویی که توان و قدرت بازدارندگی برای قطع دست دشمن اسرائیل از لبنان را داشت، تبدیل شد و تحول مقاومت و ورود موشک‌های جدید شروع شد و حاج قاسم همراه ما بود. در جنگ ۳۳ روزه در تهران بود و به سوریه رفت و خواست که به بیروت به شکلی بیاید تا در کنار ما باشد و با ما زیر بمباران ماند. حاج قاسم در بیروت در طول ایام جنگ ۳۳ روزه در بیروت ماند و به من می‌گفت یا با شما به شهادت می‌رسم یا با شما می‌مانم. تا ۱۴ آگوست در کنار ما ماند».

کریم شرارا با اشاره به اینکه مقاومت لبنان با حمایت حاج قاسم اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را در هم شکست، گفت: امنیت چهارده سال پیش تاکنون جنوب لبنان مدیون رزمندگان مقاومت و حمایت‌های ایران و در رأس آن حاج قاسم سلیمانی است.

پژوهشگر لبنانی درباره نقش آمریکا در عراق با ادامه اشغال این کشور به بهانه مبارزه با داعش نیز گفت: آمریکا همواره «سیاست تفرقه‌انداز و حکومت کن» در عراق داشته است، از همین رو بود که گروه‌های مقاومت با هدایت حاج قاسم در عراق تأسیس شد و در سال 2011 میلادی، آمریکایی‌ها را از عراق بیرون کردند و پس از آن هم با ورود وجود نظامیان آمریکایی به عراق به بهانه مبارزه با داعش، حزب‌الله لبنان هم برای آموزش به نیروهای مقاومت عراق وارد عمل شد.

او همچنین با اشاره به نقش حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با داعش در سوریه گفت: شکست داعش و بازگشت امنیت به عراق و سوریه به خاطر ایستادن مردم و مقاومت در برابر مزدوران تکفیری آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

شرارا همچنین یکی از دلایل موفقیت جبهه مقاومت در سوریه را هماهنگی سطح بالای میان گروه‎‌های مقاومت اعم از نیروهای ایرانی، حزب‌الله لبنان، گروه‌های عراقی و گروه‌های فاطمیون و زینبیون افغانستانی در سوریه دانست و گفت: پیروزی دولت بشار اسد در سوریه مدیون اتحاد همپیمانانش و شکست تکفیری‌ها نتیجه ناهماهنگی میان گردانندگان آنها از میان کشورهای آمریکا، ترکیه، عربستان سعودی، امارات و غیره بود.

پژوهشگر لبنانی درباره پیش‌بینی خود از آینده تحولات اوضاع در منطقه گفت: دشمنان در مقطع پیش‌رو به دنبال ایجاد نظم‌دهی به جبهه خود هستند و راه خشونت را ادامه دهند و در مقابل جنبش‌های مقاومت در برابر خشونت تروریستی در افغانستان و پاکستان شکل خواهد گرفت و جبهه مقاومت گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha