تجلیل هنیه از عربستان برای اجلاس شورای همکاری خلیج فارس
کد خبر: 3946866
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

تجلیل هنیه از عربستان برای اجلاس شورای همکاری خلیج فارس

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نامه‌ای به ملک سلمان، پادشاه عربستان، برگزاری موفقیت‌آمیز چهل و یکمین دوره اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا عربستان سعودی را تبریک گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری صفا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نامه خود خطاب به پادشاه سعودی، از صدور بیانیه العلا که در آن بر پایان بحران و اختلافات میان چهار کشور عربی با قطر و همچنین حفظ وحدت و ترغیب برای اقدام مشترک عربی در جهت توسعه همکاری بین این کشورها تأکید شده است، قدردانی کرد.
 
هنیه همچنین تشکر خالصانه خود را از تلاش‌های عربستان برای برگزاری این اجلاس و ایفای نقش تاریخی این کشور در رسیدگی به مسائل امت اسلامی ابراز کرد.
 
هنیه همچنین در پیام مشابهی به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، از او نیز برای برگزاری اجلاس مذکور و تحقق آشتی میان چهار کشور حاشیه خلیج فارس تقدیر کرد.
 
کویت چهارم ژانویه جاری (15 دی) از توافق میان عربستان سعودی و قطرو بازگشایی مرزهای دو کشور خبر داد.
 
چهل‌ویکمین دوره اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس سه‌شنبه گذشته (16 دی) در شهر العلا عربستان سعودی برگزار شد و امیر قطر نیز پس از چند سال قطع رابطه با ریاض در این اجلاس شرکت کرد. اجلاسی که به آشتی قطر با چهار کشور عربی معروف شد.
 
چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور،  سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.
 
انتهای پیام
captcha