انصارالله یمن: تحریم‌های آمریکا علیه مقاومت مردم یمن محکوم به شکست است
کد خبر: 3947045
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

انصارالله یمن: تحریم‌های آمریکا علیه مقاومت مردم یمن محکوم به شکست است

انصارالله یمن در پاسخ به تحریم این گروه از سوی دولت آمریکا، اعلام کرد که سیاست‌های آمریکا در برابر جریان مقاومت مردم یمن محکوم به شکست است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه ایالات متحده حوثی‌های یمن را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، علاوه بر تروریستی شناخته شدن گروه انصارالله، سه نفر از رهبران آن به نام‌های عبدالملک حوثی، عبدالخلیق بدرالدین حوثی و عبدالله یحیی حکیم نیز در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته‌اند.
 
 مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در توییتر مدعی شد هدف از تروریستی خواندن انصارالله یمن مقابله با فعالیت‌های تروریستی آن و جلوگیری از فعالیت‌های زیانبار ایران در منطقه است.

محمد علی الحوثی، از اعضای سیاسی جنبش انصارالله در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: ایالات متحده صادرکننده تروریسم و سیاست دولت ترامپ هم تروریستی است.

وی بیان کرد: سیاست‌های دولت ترامپ بیانگر بحران فکری و عملی و محکوم است و ما حق پاسخ را برای خود محفوظ می‌دانیم.

محمد البخیتی، عضو دیگر دفتر سیاسی جنبش انصارالله در واکنش به این  اقدام خصمانه دولت ترامپ گفت که ایالات متحده تمام گزینه‌های خود را علیه یمن به کار گرفته ولی همه این گزینه‌ها شکست خورده است.

البخیتی در گفت‌وگو با الجزیره تصریح کرد: گزینه واشنگتن در توصیف ما به عنوان یک سازمان تروریستی قطعاً شکست خواهد خورد.

وی افزود: ما از آنچه واشنگتن انجام خواهد داد، نمی‌ترسیم و تصمیم آن، به ما برای مقابله با تجاوزگری در تمام زمینه‌ها مشروعیت می‌بخشد. البخیتی ادامه داد: واشنگتن به دنبال محروم کردن ملت یمن از دفاع و محافظت از خود در رویارویی با تجاوزات دشمن است.
 
انتهای پیام
captcha