آشنایی با رشته‌های نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3947187
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

آشنایی با رشته‌های نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در سه گروه امتحانی و در ۱۴ رشته مختلف برگزار می‌شود. زمان برگزاری آزمون نیز نیمه اول اسفندماه خواهد بود.

آشنایی با رشته‌های نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترتبه گزارش ایکنا، یکی از مهم‌ترین‌ ارکان اصلی توسعه فرهنگ قرآنی، تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) در بین آحاد مردم از طریق ارتباط و انس بیشتر با آیات الهی است، بر همین اساس است که فعالیت‌ها و رویدادهایی با چنین هدفی از سال‌ها پیش در دستور کار نهادهای قرآنی و از جمله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

این نهاد از طریق رویدادهایی همچون نمایشگاه بین‌المللی قرآن، جشنواره‌های قرآنی مختلف (آیات، چلچراغ آسمانی، نغمه‌های محمدی و ...) و البته آزمون سراسری قرآن و عترت تلاش کرده است تا به این هدف مهم دست پیدا کند. حضور پرشور قرآن‌آموزان در آزمون سراسری قرآن و عترت نشان‌دهنده اثرگذاری نسبی این رویداد در تعمیق فرهنگ قرآنی و ارتقای سطح قرآن‌آموزان بوده است.

شاید برای بسیاری این سؤال مطرح شود که رویدادی که همواره از آن به عنوان پرمخاطب‌ترین رقابت قرآنی کشور یاد می‌شود در قالب چه رشته‌هایی توانسته است این مقدار از مخاطب را در هر دوره جذب خود کند. برای رسیدن به پاسخ این سؤال نگاهی به رشته‌های مختلف نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت داشته‌ایم.

نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در سه گروه امتحانی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، گروه معارف اهل بیت(ع) و گروه حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود. هر کدام از این گروه‌ها دارای رشته‌هایی هستند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

گروه حفظ قرآن کریم با ۹ رشته پرمخاطب‌ترین گروه آزمون سراسری قرآن و عترت است. در این گروه رشته‌هایی همچون حفظ و مفاهیم جزء ۳۰ قرآن کریم، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره مبارکه بقره، حفظ و مفاهیم پنج جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن در نظر گرفته شده است.

گروه معارف اهل بیت(ع) با سه رشته دومین گروه پرمخاطب آزمون سراسری قرآن و عترت است. در این گروه رشته‌های حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومین به عنوان رشته‌های آزمون نوزدهم در نظر گرفته شده است.

گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم نیز با دو رشته از جمله گروه‌‌های شرکت‌کننده در آزمون سراسری قرآن و عترت است.‌ رشته‌های این گروه شامل رشته ترجمه سوره مبارکه بقره و تفسیر سوره مبارکه بقره است.

یادآور می‌شود، ثبت نام برای حضور در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از دهم دی‌ماه آغاز شده و تا پایان این‌ماه ادامه دارد. زمان برگزاری آزمون نیز نیمه اول اسفندماه اعلام شده است.

قرآن‌آموزان برای حضور در آزمون می‌توانند به سامانه quranedu.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha