برنامه ویژه قرآنی کویت برای حفظ و قرائت قرآن
کد خبر: 3948386
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱

برنامه ویژه قرآنی کویت برای حفظ و قرائت قرآن

مسئول اداره امور قرآن کریم کویت از اجرای برنامه ویژه قرآنی برای حفظ و قرائت قرآن در میان کودکان و نوجوانان خبر داد.

برنامه ویژه قرآنی کویت برای حفظ و قرائت قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از الانباء، عبدالله العلی، ناظر برنامه‌های قرآنی اداره امور قرآن و سنت نبوی وابسته به جمعیت النجاة گفت: ما تمام تلاش خود را برای آموزش و ترغیب کودکان و نوجوانان به حفظ قرآن انجام می‌دهیم و برنامه ویژه‌ای در این راستا داریم که برای نخستین بار در کویت به اجرا در می‌آید.
 

العلی با بیان اینکه این برنامه ویژه بر حفظ قرآن کریم و تربیت قرآنی و ایجاد مهارت‌های شخصی تمرکز دارد، گفت: در این برنامه به کودکان گزیده‌هایی از تفسیر قرآن، حدیث، عقاید، فقه، سیره نبوی و اخلاق نیز بر اساس سطح سنی قرآن‌آموزان و میزان نیازمندی آنها به این مباحث آموزش داده می‌شود.
 
وی افزود: اداره امور قرآن کریم کویت برنامه‌های مختلفی به اجرا درآورده است که به کودکان اجازه می‌دهد به آسانی قرائت قرآن انجام دهند. این دوره‌های آموزشی در 4 محور اصلی یعنی حفظ قرآن، دوره محفوظات، تجوید و تصحیح تلاوت قرآن برگزار می‌شود.
 
این مسئول قرآنی کویتی گفت: ما طرح‌های قرآنی برای کودکان و نوجوانان از 7 تا 15 سال به اجرا درآورده‌ایم که این دسته از کودکان و نوجوانان بر اساس سن خود به سه دسته تقسیم می‌شوند و برنامه‌های حفظ قرآن، آموزش ارزش‌های تربیتی و مهارت‌های شخصی به آنان آموزش داده می‌شود.
 
وی اظهار کرد که در این برنامه‌های آموزشی 15 جلسه ویژه آموزش زبان عربی، 40 جلسه ویژه آموزش تربیت اسلامی و 8 جلسه برای آموزش خوشنویسی خط نسخ و قواعد کتابت برگزار می‌شود. همچنین دوره سبع المثانی برای آموزش سوره مبارکه حمد جهت آموزش کودکان در نظر گرفته شده است تا تلاوت این سوره در میان کودکان تصحیح شود و آنان بتوانند با فضیلت تلاوت این سوره مبارکه و نام‌های آن آشنا شوند.
انتهای پیام
captcha