آغاز دوره بین‌المللی آموزش قرائت صحیح قرآن در کویت
کد خبر: 3781365
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

آغاز دوره بین‌المللی آموزش قرائت صحیح قرآن در کویت

گروه بین‌الملل ـ دوره بین‌المللی آموزش از راه دور «مخارج و صفات قرآنی» با هدف آموزش صحیح قرائت قرآن و احکام تجوید با مشارکت 360 قرآن‌آموز از 13 کشور جهان آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه روزنامه کویتی «الأنباء»؛ این دوره آموزشی به همت مرکز آموزش الکترونیک وابسته به اداره مطالعات اسلامی و علوم قرآن دو استان «الاحمدی» و «مبارک الکبیر» کویت برگزار می‌شود.

در این دوره آموزش از راه دور که فعالیت آن از دیروز (24 دی‌ماه) آغاز شد، 360 شرکت‌کننده از 13 کشور جهان نام‌نویسی کرده‌اند.

محمد طلال فارسی، رئیس بخش آموزش الکترونیک، موسوم به «قرائت‌خانه‌ اینترنتی» و وابسته به اداره امور قرآنی وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت در این باره گفت: این دوره تخصصی آموزش قرآن با عنوان «مخارج و صفات» و با هدف کمک به علاقه‌مندان برای تصحیح قرائت کتاب خدا و تلاوت صحیح و یادگیری احکام تلاوت و تجوید برگزار می‌شود.

وی از مشارکت 360 داوطلب از 13 کشور جهان در این طرح خبرداد و افزود: این افراد را 12 مربی که از استادان بخش آموزش الکترونیک قرآن وزارت اوقاف کویت هستند به مدت دو هفته آموزش می‌دهند.

فارسی در ادامه اظهار کرد: با توجه به استقبال بسیار از این طرح، این دوره در سه نوبت صبح، عصر و شبانگاهی برگزار شده و شرکت‌کنندگان با همه صفات حروف از جمله استعلاء، همس، قلقله (رهاشدن صدای حرف از مخرجش در حال سکون)، صفیر(صدایی شبیه سوت که هنگام تلفظ برخی از حروف الفبا شنیده می‌شود)، غنه و همچنین جایگاه‎های تفخیم (درشت اداء نمودن)، ترقیق(نازک ادا نمودن)، تفشی(انتشار هوا در فضای دهان هنگام تلفظ حرف) و دیگر احکام تجوید آشنا خواهند شد.

انتهای پیام

captcha