ثبت 90 طرح تحقیقاتی طب ایرانی در حوزه کرونا
کد خبر: 3948616
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

ثبت 90 طرح تحقیقاتی طب ایرانی در حوزه کرونا

مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت از ثبت 90 طرح تحقیقاتی بر پایه طب سنتی و ایرانی در سامانه کارآزمایی ایران در حوزه کرونا خبر داد.

ثبت 90 طرح تحقیقاتی طب ایرانی در حوزه کرونابه گزارش ایکنا به نقل از وبدا، نفیسه حسینی‌یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، در حاشیه افتتاح سلامتکده ارائه دهنده خدمات سرپایی به بیماران کرونایی مشهد اظهار کرد: در شرایط حال حاضر در راستای توسعه خدمات رسانی به بیماران باید با استفاده از طب تلفیقی درکنار طب رایج، از خدمات طب ایرانی و مکمل برای بیماران کرونایی به شکل مناسبی استفاده کرد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کشور‌های دارای مکاتب غنی طب سنتی برای کمک به کنترل بیماری کرونا از این ظرفیت استفاده کرده اند و به عنوان یکی از ابزار‌های درمانی معرفی کرده‌اند، تصریح کرد: بنابراین توصیه‌های طب سنتی می‌تواند در درمان بیماری کووید۱۹ و پیشگیری از این بیماری کمک کننده باشد.

حسینی با رد برخی از ادعا‌ها در خصوص استفاده از ترکیب خاص در درمان بیماری کووید-۱۹ بدون نیاز به درمان‌های رایج و دارو‌های شیمیایی اظهار کرد: باید در درمان بیماری کرونا دو مکتب طب رایج و سنتی در کنار هم باشند و از ظرفیت‌های هر دو در راستای ارتقای سلامت و بهبود علائم بیماران استفاده شود.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا تا کنون ۹۰ طرح تحقیقاتی بر پایه طب سنتی و ایرانی در سامانه کارآزمایی ایران به ثبت رسیده است که از این تعداد ۴۵ طرح به اتمام رسیده است و نتایج آن نیز به وزارت بهداشت اعلام شده است تصریح کرد: برخی از این طرح‌ها در کمیته‌های تخصصی سازمان غذا و دارو به عنوان داروی کمک به درمان کرونا مجوز‌های لازم را دریافت کرده‌اند و برخی نیز در حال طی کردن دریافت مجوز هستند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۲۵ سلامتکده در سطح کشور فعال است خاطر نشان کرد: خدمات ارائه شده در این مراکز بر اساس دستورالعمل‌های پیشگیرانه و کمک درمانی که از سوی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است صورت می‌گیرد.
انتهای پیام
captcha