9 پرونده تولید واکسن در کشور فعال است / آخرین وضعیت واردات واکسن
کد خبر: 3948868
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
جهانپور:

9 پرونده تولید واکسن در کشور فعال است / آخرین وضعیت واردات واکسن

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: ۹ پرونده فعال در زمینه تولید واکسن کرونا در کشور وجود دارد و سه واکسن وارد کارآزمایی بالینی شده است.

جهانپور

به گزارش خبرنگار ایکنا، کیانوش جهانپور، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت نیز در نشست خبری مجازی کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل در ایران(بحران کرونا) در ایران، که امروز یکم بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: این کنفرانس امسال با شعار مدیریت هوشمند بحران‌های فراگیر و تجربه مدیریت بحران کووید ۱۹ برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: وزارت بهداشت در مدیریت حوادث و بحران‌ها و به خصوص در استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات جزو نهاد‌های پیشرو بوده، اما همه نهاد‌ها نیازمند ارتقا و ایجاد سامانه‌های واحد است. بحران کووید ۱۹ و همه‌گیری کرونا باید نقطه عطفی برای کنترل هوشمند بحران‌ها شود.
 
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: هدف از این کنفرانس شناسایی ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خارج از مجموعه وزارت بهداشت است؛ امیدواریم شناسایی این ظرفیت‌های علمی به بحران‌های سلامت کمک کند.
 

فعال بودن 9 پرونده تولید واکسن در کشور

 

وی ادامه داد: موضوع تولید واکسن حاصل شناسایی این ظرفیت‌هاست که امروز موجب شده است ۹ پرونده فعال واکسن وجود داشته باشد و سه واکسن وارد کارآزمایی بالینی شود.

جهانپور بیان کرد: حرکت خوبی در حوزه‌های نظام سلامت برای مدیریت، فرماندهی و پایش هوشمند بر پایه فناوری اطلاعات انجام شد. این حرکت‌ها نقاط ضعفی نیز دارد که از جمله آن پراکندگی و جزیره‌ای بودن آن است، حتی ساختار‌ها به شکلی بوده که امکان تجمیع وجود نداشت.

وی افزود: وزارت بهداشت به صورت گسترده از این ظرفیت استفاده کرده است؛ باید به سمت تجمیع ظرفیت‌ها و ساختار‌های مدیریتی و اطلاعاتی پیش رویم. مشارکت ما در این کنفرانس ملی نیز دقیقاً در همین راستاست که ظرفیت‌های علمی و فناوری موجود را استفاده کنیم و به سمت سامانه‌های جامع مدیریتی پیش رویم.
 

آخرین وضعیت واردات واکسن

 

جهانپور در مورد آخرین وضعیت واردات واکسن نیز گفت: ما از کوواکس خرید حداقل ۱۶ میلیون و ۸۰۰ دوز واکسن خواهیم داشت. ضمن اینکه تا امروز کوواکس هیچ واکسنی را توزیع نکرده‌ است. حداقل از سه شرکت حاضر در کوواکس تغذیه می‌شویم، ضمن اینکه خرید به صورت مستقیم خارج از کواکس در برنامه وزارت بهداشت نیز وجود دارد.
انتهای پیام
captcha