بیست و یکمین کنگره سرداران و 4 هزار شهید دارالشهدای تهران برگزار می‌شود
کد خبر: 3950060
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

بیست و یکمین کنگره سرداران و 4 هزار شهید دارالشهدای تهران برگزار می‌شود

بیست و یکمین کنگره سرداران و چهار هزار شهید دارالشهدای تهران (منطقه ۱۷ تهران) از 8 بهمن تا ۲۲ اسفندماه سال جاری به یاد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و پاسداشت شهدای عرصه سلامت برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، رسول آذرسرا، دبیر ستاد کنگره سرداران و چهار هزار شهید دارالشهدای تهران (منطقه ۱۷) با اعلام این خبر اظهار کرد: بیست و یکمین سال برگزاری این کنگره از هشتم بهمن‌ماه (سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) تا ۲۲ اسفندماه سال جاری (روز بزرگداشت شهدا) با ‌یاد سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و پاسداشت شهدای خدمت در عرصه سلامت و بهداشت برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط کرونا و لزوم حفظ سلامت مردم، هیئت‌امنای کنگره با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بر آن شدند تا جهت پاسداشت مقام شامخ شهدا، اغلب برنامه‌های کنگره امسال را با جمعیت محدود و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار و در فضای مجازی منتشر کنند.

آذرسرا ادامه داد: به همین دلیل، طبق سنوات ۲۱ سال گذشته، مراسم افتتاحیه کنگره با عنوان «بزرگداشت شهدای معلم و دانش‌آموز» طی روز چهارشنبه، هشتم بهمن‌ماه با حضور نمادین دانش‌آموزان در دبیرستان شهدای هویزه منطقه ۱۷ برگزار و به صورت زنده در شبکه شاد و تلویزیون اینترنتی خیمه‌گاه پخش خواهد شد.

وی برگزاری ۲۱ یادواره مجازی شهدا در ۲۱ مسجد و هیئت مذهبی منطقه ۱۷ تحت عنوان «یاد یاران»، اجرای ۲۱ طرح جهادی کمک مؤمنانه در راستای کمک‌رسانی به خانواده‌های مستضعف دارالشهدای تهران و اجرای ۲۱ ویژه‌برنامه مجازی «زنگ شهدا» در روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۴ در شبکه دانش‌آموزی شاد را از دیگر برنامه‌های بیست و یکمین سال برگزاری این کنگره عنوان کرد.

بیست و یکمین کنگره سرداران و 4 هزار شهید دارالشهدای تهران برگزار می‌شود

دبیر ستاد کنگره سرداران و چهار هزار شهید دارالشهدای تهران افزود: آئین غبارروبی دل‌ها ویژه عطرافشانی حرم‌های مطهر شهدای گمنام مدفون در آستان مقدس امامزاده حسن(ع)، بوستان زمزم و ابوذر، کاشت نهال به یاد چهار هزار شهید منطقه توسط دانش‌آموزان در روز درختکاری، برگزاری طرح شهید علمدار در قالب برگزاری روضه‌های فاطمی درب منازل شهدا، رونمایی از یادمان دارالشهدای تهران در بهشت زهرا(س) و باغ‌‌موزه دفاع مقدس و کوچه باغ شهدا، از دیگر برنامه‌های جنبی این کنگره خواهد بود.

آذرسرا همچنین، از افتتاح شبکه تلویزیون اینترنتی خیمه‌گاه به عنوان اولین قرارگاه رسانه‌ای دارالشهدای تهران و برگزاری جشنواره فیلم کوتاه موبایلی با موضوع خاطرات ایثارگران و خانواده معظم شهدا خبر داد و بیان کرد: طرح هدیه‌ای به ملکوتیان با چهار هزار ختم قرآن کریم برای شادی ارواح طیبه شهدا، باغبانان لاله‌ها و اموات همزمان با برگزاری دیگر برنامه‌های کنگره امسال اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: منطقه ۱۷ تهران با تقدیم چهار هزار شهید، بیشترین آمار شهدا را نسبت به وسعت منطقه‌ای در کشور به خود اختصاص داده و کنگره سرداران و چهار هزار شهید دارالشهدای تهران (منطقه ۱۷) بیست و یک سال است که به صورت مردمی و خودجوش توسط خانواده‌های شهدا، جمعی از علما، فعالان و دغدغه‌مندان حوزه ایثار و شهادت و مردم در حال فعالیت است.

بیست و یکمین کنگره سرداران و 4 هزار شهید دارالشهدای تهران برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha