البرز معین کانون‌های مساجد کشور در رشته نمایش می‌شود
کد خبر: 3950085
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴

البرز معین کانون‌های مساجد کشور در رشته نمایش می‌شود

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز با اشاره به اینکه این استان معین کانون‌های مساجد کشور در رشته نمایش شده است، گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در گروه‌های نمایشی تا 22 بهمن‌ماه مهلت دارند.

ارسالی/// البرز معین کانون‌های مساجد کشور در رشته نمایش می‌شود

حجت‌الاسلام کاظم شکری، رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز، هفتم بهمن‌ماه با بیان اینکه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از سال جاری در رواق‌های دوازده‌گانه دنبال و انجام می‌شود، اظهار کرد: این طرح در قالب سه شبستان «فرهنگ»، «‌هنر» و «‌نوآوری» و 12 رواق نور، کتاب، دانش، همدلی، رسانه، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، قلم، کارآفرینی و فن‌آوری اجرا می‌شود. در این میان، برخی از استان‌ها به عنوان معین سایر استا‌ن‌ها انتخاب شدند که در رشته نمایش، استان البرز به عنوان معین سایر استان‌ها برگزیده شده است.

وی بیان کرد: در این راستا اطلاع‌رسانی در حوزه جشنواره ملی تئاتر بچه‌های مسجد، تبلیغات و جریان‌سازی رسانه‌ای رواق، ایجاد انگیزه لازم در بچه‌های مسجد برای ورود به عرصه نمایش و ارائه طرح‌های جدید برای سال 1400 با تأکید بر تولید محتوا و نمایشنامه از جمله اقداماتی است که از سوی البرز به عنوان استان معین رواق نمایش انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: محورهای رواق نمایش شامل حوزه حماسی، ایثار و شهادت، اجتماعی و سایر می‌شود که این موضوعات در گرایش‌های صحنه‌ای، خیابانی، عروسکی، پانتومیم، تعزیه و جُنگ(خنده) برگزار خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه هنرهای نمایشی ابعاد تأثیرگذاری بر فرهنگ دارند و نماد خلاقیت و پویایی هنر هستند، گفت: در طرح ملی ایران قوی، شکل‌گیری رواق نمایش در کانون‌های فرهنگی هنری با ثبت گروه‌ها و دریافت و انتشار آثار نمایشی می‌تواند در اثبات هویت هنری آن‌ها موثر و رشد هنر بچه‌های مسجد را در پی داشته باشد.

شکری با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام گروه‌های نمایشی کانون‌های مساجد کشور در این رواق تا 22 بهمن‌ماه اعلام شده است و شاخص‌ها در این رواق ثبت گروه نمایشی و تولید نمایش است، گفت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت بچه‌های مسجد مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha