برنامه‌های رادیو معارف در دهه فجر تشریح شد
کد خبر: 3950312
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸

برنامه‌های رادیو معارف در دهه فجر تشریح شد

برنامه‌های رادیو معارف در دهه فجر در نشستی خبری با حضور مدیر این رادیو تشریح شد.

برنامه‌های رادیو معارف در دهه فجر تشریح شدبه گزارش ایکنا از قم، مسعود کاویانی، مدیر رادیو معارف، هشتم بهمن در نشستی خبری با بیان اینکه نظام اسلامی استقلال خود را در طول 4 دهه بعد از انقلاب با همه کارشکنی‌ها و تحریم‌ها و به علت کارآمدی حفظ کرده است، به تشریح برنامه‌های دهه فجر پرداخت و گفت: استقلال و مقاومت به کالای صادراتی انقلاب تبدیل شده و حتی چنین فرهنگی به بیخ گوش آمریکا رسوخ داشته است.

وی با اشاره به اجرای 25 عنوان برنامه در 213 قسمت و 94 ساعت در دهه فجر امسال تصریح کرد: این برنامه‌ها مستند، مسابقه، گفتگویی و گفتار محور و خبری و ... است و سعی شده با شیوه‌های مختلف استقلال و کارآمدی نظام را تبیین کنیم.

کاویانی بیان کرد: ویژه برنامه اصلی این دهه عطر بهاران است که هر روز از 9:30 تا 11 به صورت زنده پخش خواهد شد و موضوع آن بیانیه گام دوم و عزت در پرتو نقلاب و ذلت رژیم پهلوی است؛ کارشناسان این برنامه آیات مسعودی خمینی، اعرافی و سیداحمد خاتمی هستند.

وی افزود: برنامه دیگر افلاکیان است که البته در دهه فجر به صورت ویژه به شخصیت‌های تراز اول انقلاب مانند شهید مدنی، مفتح، بهشتی و مطهری، آیت الله مؤمن و ... خواهد پرداخت و ایشان را معرفی می‌کند همچنین برنامه مسابقه یار مهربان هم برگزار می‌شود و رمان‌های انقلابی و دفاع مقدس به مسابقه گذاشته می‌شود.

مدیر رادیو معارف با اشاره به شخصیت برجسته آیت‌الله مصباح به عنوان یار انقلاب و امامین انقلاب که نقش بی بدیلی در دفاع از انقلاب داشت، بیان کرد: در طول این دهه به بررسی مبانی فکری و انقلابی ایشان با حضور برخی از شاگردان و فرزند ایشان از ساعت 14:50 خواهیم پرداخت.

وی افزود: روایت کتاب عنوان دیگر برنامه‌هاست که به نقش منافقات در ترور انقلابیون می‌پردازد و با رویکرد نمایشی از رمان هفت و 13 دقیقه پخش خواهد شد.

کاویانی بیان کرد: باغ تماشا هم برنامه‌ دیگر نمایشی با محوریت زندگی شهید سرلشگر ولی الله فلاحی از نخبگان ارتش است که با نظام پهلوی مخالف بود و بعد از انقلاب به شهادت رسیدند.

مدیر رادیو معارف با بیان اینکه نقاطی در دوره انقلاب و قبل از آن به عنوان نقاط عزت و ذلت وجود دارد، اظهار کرد: برنامه خط پایان به همین مسئله براساس بیانیه گام دوم می‌پردازد و عزت‌مداری انقلاب را در برابر ذلت‌پذیری رژیم سابق به نمایش خواهد گذاشت.

کاویانی با بیان اینکه یاد و اندیشه امام نباید فراموش شود، تصریح کرد: برنامه دیگر رادیو معارف برنامه حدیث آفتاب از ساعت 13 به مدت نیم ساعت است که به پخش سخنرانی های ایشان به خصوص اول انقلاب می‌پردازد.

وی افزود: تبیین و تشریح بیانیه گام دوم انقلاب هم از برنامه‌های جدی رادیو معارف است و در دهه فجر هم چندین ویژه برنامه طراحی شده است؛ برنامه کلام امام، به رنگ خدا، شعر انقلاب و ... رنگ و بوی دهه فجر به خود خواهند گرفت و پویش‌هایی هم در فضای مجازی داریم.

انتهای پیام
captcha