پنج کشته در سه انفجار پایتخت افغانستان
کد خبر: 3955079
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

پنج کشته در سه انفجار پایتخت افغانستان

پلیس افغانستان اعلام کرد که در سه انفجار جداگانه در کابل، پایتخت این کشور، دست‌کم پنج نفر جان خود را از دست دادند.

پنج کشته در سه انفجار پایتخت افغانستان

به گزارش ایکنا به نقل از یاهو نیوز، پلیس کابل تأیید کرد که در سه انفجار مین در شهر کابل امروز، دوم اسفند دست‌کم پنج نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

فردوس فرامرز، سخنگوی پلیس کابل می‌گوید: انفجار اول حوالی ساعت هشت صبح به وقت محلی در جاده دارالامان رخ داده که در نتیجه آن دو نفر زخمی شدند.

به گفته او، انفجار دوم پانزده دقیقه بعد در منطقه کارته پروان رخ داده که در نتیجه آن سه نفر از جمله یک زن کشته شدند. انفجار سوم حوالی ساعت 10:30 قبل از ظهر در منطقه دهبوری در غرب شهر کابل رخ داده است. در این انفجار دو نفر کشته شدند.

خلیل دره صوفی، رئیس کمیته سیاسی حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان می‌گوید: در این انفجار خودروی او هدف قرار گرفته بود. او لحظاتی پیش از انفجار از خودرو پیاده شده است. اما این انفجار جان راننده و نگهبان او را گرفته است.

مسئولیت رویدادهای امروز را کسی به عهده نگرفته است. انفجار مین‌های مغناطیسی و ترورهای هدفمند در ماه‌های اخیر در افغانستان به خصوص در شهرهای بزرگ این کشور افزایش یافته است و مسئولیت بیشتر این رویدادها را هیچ کسی بر عهده نگرفته است.

دولت، طالبان را مسئول این رویدادها خوانده اما طالبان که از به عهده گرفتن اکثریت این رویدادها شانه خالی کرده، می‌گوید در این قضایا کسانی دست دارند که در تلاش اخلال روند صلح هستند.

کارمندان دولتی، امنیتی، فعالان مدنی، سیاسی و خبرنگاران هدف بیشتر این حملات بودند. در سال گذشته میلادی در این کشور نیز بیشترین تلفات غیرنظامیان ناشی از انفجار مین و ترور هدفمند بوده است.

انتهای پیام
captcha