رتبه نخست آستان مقدس حسینی در همایش کتاب سال حوزه
کد خبر: 3955504
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

رتبه نخست آستان مقدس حسینی در همایش کتاب سال حوزه

آستان مقدس حسینی اعلام کرد که این نهاد در همایش کتاب سال حوزه در استان قم موفق به کسب رتبه اول و دریافت جایزه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «آستان مقدس حسینی»، مجمع علمی امام حسین(ع) ویژه تحقیق درباره میراث اهل بیت(ع) وابسته به آستان مقدس حسینی حائز رتبه نخست کتاب سال حوزه در استان قم شد.

مشتاق المظفر، رئیس این مجمع در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حسینی گفت: در  همایش کتاب سال حوزه در استان قم مجمع علمی امام حسین(ع) وابسته به آستان مقدس حسینی که با ارائه دانش‌‌نامه علامه شیخ بن فهد حلی در آن شرکت کرده بود، موفق به اخذ رتبه نخست شد.

او افزود: آستان مقدس حسینی علاوه بر کسب رتبه نخست در ارائه دانش‌نامه علامه فهد حلی در بخش بهترین ناشر نیز تجلیل شد و مرکز نسخ خطی و واحد مطالعات امور فکری آستان حسینی نیز در این جشنواره تقدیر شدند.

المظفر گفت: آستان مقدس حسینی تنها شرکت‌کننده عراقی است که در این همایش از جمله برگزیدگان بوده و موفق به کسب جوایز شد، در حالی که شماری از مراکز مطالعاتی، ناشران و نویسندگان از کشورهای متعددی شامل عربستان، لبنان، سوریه، افغانستان و ایران در آن مشارکت داشتند.

مجمع علمی امام حسین(ع) ویژه تحقیق درباره میراث اهل بیت(ع) به تازگی موسوعه شیخ بن فهد حلی را که توسط جمعی از پژوهشگران و کارشناسان این مرکز در هفده جلد گردآوری شده، منتشر کرده است.

در چهارده جلد از این موسوعه آثار علامه بن فهد حلی و دیگر آثار مرتبط با ایشان شامل موضوعاتی از قبیل اصول فقه، ادعیه، علم هیئت و نجوم و تاریخ اهل بیت(ع) آمده است و در سه جلد آن نیز پژوهش‌ها و مقالات ویژه کنفرانس علامه حلی که 2017 در صحن حرم امام حسین(ع) برگزار شد، آمده است.

جمال‌الدین احمد بن شمس‌الدین محمد بن فَهْد حِلّی اَسَدی(۷۵۷-۸۴۱ق)، از فقیهان و محدّثان امامی است که شهرت او بیشتر در اخلاق، دعا و سیر و سلوک است. اثر مشهور او در این زمینه، کتاب عدة الداعی و نجاح الساعی است که به دعا و آداب و مسائل مربوط به آن می‌پردازد. این کتاب، با عنوان «آیین بندگی و نیایش» و «آداب راز و نیاز به درگاه بی‌نیاز» به فارسی ترجمه شده است. او در ۸۴۱ق در کربلا  وفات یافت و در باغ نقیب علویان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha