فعالیت ۳۱ کانون فرهنگی ـ تربیتی در لرستان
کد خبر: 3955507
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

فعالیت ۳۱ کانون فرهنگی ـ تربیتی در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر تبدیل کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی به مراکز فکر و خلاقیت، گفت: ۳۱ کانون در قالب ۲۲ انجمن در لرستان فعالیت دارند.

فعالیت 31 کانون فرهنگی ـ تربیتی در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در جلسه کانون‌های فرهنگی و تربیتی که سوم اسفند به مناسبت سالروز تشکیل این نهاد به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به مشکلات کانون‌ها از نظر امکانات، فضاها و بحث مالی اشاره کرد و گفت: این مراکز علاوه بر فعالیت‌های  پرورشی، تربیتی و مهارت‌آموزی باید به محل درآمدزایی برای خود کانون تبدیل شوند.

وی با اشاره به فعالیت 31 کانون فرهنگی ـ تربیتی در قالب 22 انجمن در لرستان، افزود: کانون‌ها می‌توانند برای تخصصی کردن آموزش‌ها و فعالیت‌هایشان از ظرفیت‌های بیرونی از جمله فنی و حرفه‌ای و بخش خصوصی استفاده کنند تا بهره‌وری و کارآمدی بهتری داشته باشند.

نخعی در ادامه به توانمندی‌ دانش‌آموزان لرستانی اشاره کرد و گفت: هر کانون باید یک پایگاه دانش‌آموزی باشد تا دانش‌آموزان هر منطقه با حضور در این کانون‌ها استعدادهای خود را به نمایش بگذارند و اگر این مراکز موفق به کشف استعدادها بشوند به اهداف سند تحول دست یافته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به تأکید دین اسلام بر نشاط و شادابی، اظهار کرد: فعالیت‌های این مراکز باید در چارچوب‌های تربیتی و مبانی اعتقادی انجام شود.

حجت مؤمنی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان نیز در این جلسه، به سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری در 30 بهمن سال 57 اشاره کرد و گفت: از 30 بهمن تا 6 اسفندماه برنامه‌های مختلفی در سطح این کانون‌ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری در قالب انجمن‌ها به فعالیت‌های فرهنگی ورزشی، هنری، مذهبی، تربیتی  و غیره می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha