لزوم توجه خانواده‌ها به صبر و بردباری در آیات قرآن و سیره اهل بیت(ع)
کد خبر: 3957056
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد:

لزوم توجه خانواده‌ها به صبر و بردباری در آیات قرآن و سیره اهل بیت(ع)

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: صبر و بردباری در آیات، روایات و سیره اهل‌ بیت(ع)، باید مورد توجه جدی خانواده‌ها باشد، چون جامعه و خانواده‌های امروزی با نبود این صفات گرفتار مشکلات شده و زندگی‌ها با معضلات جدی مواجه می‌شود.

لزوم توجه خانواده‌ها به صبر و بردباری در آیات قرآن و سیره اهل بیت(ع)به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدحسین حسینی قمی، کارشناس مذهبی، شامگاه دوشنبه، 11 اسفندماه طی سخنانی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه علامه مامقانی در کتاب رجالی خود در مورد حضرت زینب(س) می‌فرماید: اگر بگوییم این بانوی باعظمت از مقام عصمت برخوردار بوده چه کسی می‌تواند آن را انکار کند و اگر این مقام عصمت نبود نمی‌توانست حامل «ودایع امامت» از سوی سیدالشهدا(ع) باشد، گفت: امروزه جامعه ما باید از این بانوی باعظمت الگو بگیرد و زوایای مختلف زندگی ایشان برای ما و زنان امروز درس‌آموز است.

حسینی قمی با تأکید بر اینکه صبر و مقاومت حضرت زینب(س) مثال‌زدنی است، چراکه در اوج سختی‌ها صبر داشتند، ادامه داد: بیش از ۱۰۰ بار واژه صبر و مشتقات آن در قرآن تکرار و ۲۰ فرمان صبر در آیات قرآن کریم ذکر شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا ۱۸ عزیز خود را از دست دادند و بعد از این مصائب نیز با سختی‌های مختلف رو‌به‌رو شدند، اما در اوج این مصائب، صبر و استقامت خود را از دست ندادند.

وی در ادامه گفت: طبق روایت امام صادق(ع) اولین کسانی که وارد بهشت می‌شوند، کسانی هستند که در سختی‌ها و در خوشی‌ها نگرشی شاکرانه به درگاه الهی دارند.

حسینی قمی با اشاره به اینکه باید در بلاها نیز حمد خداوند فراموش نشود، بیان کرد: الگوپذیری از حضرت زینب(س) باید به‌صورت عملی در زندگی انسان جاری شود و دقت داشته باشیم که الگوگیری عملی، معیار تبعیت از اهل‌ بیت(ع) است.

سخنران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) یادآور شد: در خطبه‌های مختلف نهج‌البلاغه با کلمات مختلف، حمد و ستایش خداوند صورت گرفته است و با عناوین مختلف و مدل‌های خاصی ثنای الهی گوشزد شده است.

وی افزود: حمد و سپاسگزاری و صبر و بردباری در آیات و روایات و سیره اهل‌ بیت(ع)، باید مورد توجه جدی خانواده‌ها باشد، چون جامعه و خانواده‌های امروزی با نبود این صفات گرفتار مشکلات می‌شوند و زندگی‌ها با معضلات جدی مواجه می‌شود.

حسینی قمی در پایان تصریح کرد: بخشی از ابتلائات انسان‌ها بر اساس آزمون و حکمت الهی است و قرار نیست همه مشکلات با معجزه حل‌وفصل شود و هنر آن است که انسان امتحان خود را در همین آزمون‌های الهی پس دهد، چراکه دنیا دار ابتلائات است.

انتهای پیام
captcha