عضو پارلمان: سکوت دولت عراق در برابر حمله به الحشد الشعبی آمریکا را گستاخ‌تر می‌کند
کد خبر: 3957124
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

عضو پارلمان: سکوت دولت عراق در برابر حمله به الحشد الشعبی آمریکا را گستاخ‌تر می‌کند

عضو ائتلاف الفتح پارلمان عراق گفت: سکوت شک برانگیز دولت عراق در برابر تجاوز آمریکا علیه نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و نه خاک سوریه، آمریکا را برای حملات مجدد علیه نیروهای مسلح عراق گستاخ‌تر می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المعلومه، عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق تاکید کرد که موضع نگرفتن دولت عراق در قبال حمله جنایتکارانه آمریکا علیه نیروهای الحشد الشعبی، راه را برای تکرار این جرایم باز می‌کند.

احمد علی، در گفت‌وگو با المعلومه گفت: سکوت دولت در قبال جرایم آمریکا در حق الحشد الشعبی شک‌برانگیز است، زیرا هیچ موضع رسمی صریحی در قبال اقدام واشنگتن وجود نداشت.

وی افزود: سکوت دولت در قبال جرایم آمریکا راه را به روی تکرار این جنایات باز می‌کند، به گونه‌ای که حمله اخیر به الحشد الشعبی آخرین در نوع خود نخواهد بود، بلکه در نتیجه سکوت در قبال چنین اقداماتی از نو تکرار خواهد شد.

عضو پارلمان عراق دولت مصطفی الکاظمی را به اتخاذ موضعی آشکار برای ایجاد بازدارندگی در برابر آمریکا ملزم کرد و گفت: تحقیقات جاری ادعای وقوع این جنایت در داخل خاک عراق و نه خارج آن(سوریه) را ثابت می‌کند و مورد تأیید دولت عراق است و ادعای آمریکا درباره وقوع حمله در خاک سوریه را رد می‌کند.

هواپیماهای آمریکایی شامگاه پنجشنبه مواضع نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه را بمباران کردند که با شهادت یک رزمنده الحشد و زخمی شدن شماری دیگر همراه شد.

 

انتهای پیام
captcha