ایجاد گروه مطالعات قرآنی در دانشگاه مجازی ام البنین آستان عباسی
کد خبر: 3957350
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴

ایجاد گروه مطالعات قرآنی در دانشگاه مجازی ام البنین آستان عباسی

دانشگاه مجازی بانوان ام البنین(س) وابسته به گروه فکری و فرهنگی آستان مقدس عباسی از ایجاد گروه آموزش مطالعات قرآنی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه جهانی الکفیل، بنا به اعلام دانشگاه مجازی بانوان ام البنین(س)، گروه آموزش مطالعات قرآنی و ترویج معارف ثقلین (قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام) به صورت اینترنتی و به مدت تحصیلی چهار سال پیاپی راه‌اندازی شده است.
 
این گروه بر اساس روش آموزشی حوزه علمیه نجف اشرف و از سوی متخصصان علوم قرآنی در حوزه و دانشگاه اداره می‌شود.
 
حسین الترابی، رئیس دانشگاه ام البنین(س) درباره این گروه جدید گفت: هدف از راه‌اندازی گروه مطالعات قرآنی توجه ویژه به قرآن کریم و نشر معارف آن و حفظ ارزش‌های قرآنی در تمدن انسانی، توجه ویژه به مطالعات قرآنی و آگاهی رسانی به جامعه بانوان، فارغ‌التحصیلی بانوان متخصص در زمینه مطالعات قرآنی، پرورش بانوان حافظ و قاری قرآن و محقق و معلم در زمینه قرآن کریم، ارتقای جنبه قرآنی، عقیدتی و فقهی در جامعه بانوان و مقابله با اندیشه‌های منفی جریان‌های منحرف بوده است.
 
وی افزود: امیدواریم که این گروه جدید بتواند در تربیت نسلی از بانوان متخصص در مطالعات قرآنی برای تأثیرگذاری در جامعه بانوان سهمی داشته باشد.
 
الترابی در خصوص روش تدریس در این گروه گفت: روش تدریس بر اساس چارچوب کلی حوزه علمیه نجف اشرف است و دروس به دو زبان عربی و انگلیسی تدریس می‌شود و با توجه به اینکه گروه مطالعات قرآنی جدید التأسیس است، آگاهی از کلیات یا اقسام مناظره در داخل و خارج عراق برای هماهنگی روش درسی این گروه با گروه‌های شبیه آن در نقاط مختلف جهان ضرورت داشت.
 
وی در پایان اظهار کرد: که طی روزهای آینده ثبت نام برای تحصیل در گروه مطالعات قرآنی این دانشگاه آغاز خواهد شد.
انتهای پیام
captcha