کنگره حضرت آمنه(س) در پاسخ به شبهات بر علیه اهل بیت(ع) در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3957484
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
20 اسفندماه؛

کنگره حضرت آمنه(س) در پاسخ به شبهات بر علیه اهل بیت(ع) در قم برگزار می‌شود

دبیر علمی کنگره بزرگداشت حضرت آمنه (س) گفت: اختتامیه این کنگره از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) چهارشنبه بیستم اسفندماه برگزار می‌شود.

کنگره حضرت آمنه(س) در پاسخ به شبهات بر علیه اهل بیت(ع) برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، آیت الله عابدی، دبیر علمی کنگره بزرگداشت حضرت آمنه (س) در نشست خبری اختتامیه این کنگره که ظهر چهارشنبه 13 اسفندماه در در ساختمان اداری آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: وهابی‌ها در سالیان اخیر هتک حرمت زیادی کردند و کتاب‌های فراوانی در جهت توهین به اجداد پیغمبر اکرم (ص) نوشتند.

وی ادامه داد: در تاریخ نشان داده شده که شیعه چگونه به خاندان پیامبر(ص) نگاه می‌کند این کنگره جنبه اعتقادی، اجتماعی و تاریخی دارد ؛ از نظر اعتقادی اجداد پیامبر خدا تا حضرت آدم همگی موحد بودند و این مسئله اعتقادی شیعه است و یکی از اعتقادات ما طهارت آبا و اجداد همه پیامبران است؛ و در مباحث تاریخی به مسائلی مانند زیارت قبر هاشم توسط پیامبر اکرم(ص) که نشان دهنده مشروعیت زیارت اهل قبور است و... اشاره شده است.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت حضرت آمنه (س) افزود: حضرت آمنه(س)  مادر پیامبر بودند و در شرایطی که در مکه بت پرستی و شکر و کفر عادی بود و گناه‌های اخلاقی و منکرات زیاد بود و زناکارترین آدم‌ها در مکه و کنار خانه خدا بودند و فردی مانند حضرت آمنه (س) در چنین محیطی با طهارت زندگی کرد و نه تنها به گناه آلوده نشد بلکه بیشترین تاثیر را هم داشت؛ ایشان در کنار فاطمه بنت اسد و خدیجه به طاهره شهرت داشتند.

عابدی عنوان کرد: حضرت آمنه(س) بهترین الگوی جامعه امروزی هستند و در زندگی اجتماعی نیز در بدترین محیط به خوبی به بالاترین مقام و درجات رسیدند.

وی تصریح کرد: برای این کنگره یک فراخوان عمومی داده شد؛ هم‌چنین از نویسندگان و پژوهشگرانی که آثاری در این زمینه داشتند دعوت شدند و مقالات خوبی تدوین کردند.

انتشار آثار کنگره به سه زبان

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل محمدی کرمانشاهی، رئیس ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س)، گفت: حضرت آمنه(س) شخصیت بسیار بزرگی دارند که در لا‌به لای تاریخ ناشناخته مانده بودند.

وی ادامه داد: نویسندگان در برخی کتاب‌های غیر مستقل درباره حضرت آمنه مطالبی نگاشته بودند و دیدیم عرب زبان‌ها کتاب زیاد نوشتند و روی مواردی متمرکز شدند که قائل به کفر خاندان پیامبر شدند که بخشی از کنگره پاسخ به این شبهات است.

رئیس ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) گفت: حضرت آمنه به زهره قریش معروف بوده و پیامبر به خاندان مادرش خیلی احترام می‌گذاشتند.

محمدی کرمانشاهی بیان کرد: مولفان ایرانی و عراقی وهندی در این کنگره مشارکت داشتند که آثار و تالیفات کنگره به سه زبان فارسی عربی و اردو منتشر شده است.

دفاع از کیان تشیع در برابر هجمه‌ها

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، گفت:  ارزش فعالیت‌های فرهنگی به بازتاب آن توسط رسانه‌ها و مطلع کردن آحاد مردم است این کنگره در راستای حکم مقام معظم رهبری به آیت الله سعیدی بود که عبارت نشر معارف اهل بیت(ع) در حکم ایشان بود و این مهم یکی از وظایف تولیت بود و در حقیقت این کنگره در دفاع از کیان تشیع در برابر هجمه‌ها بر علیه ارزش‌های شیعی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از شروع کنگره متوجه شدیم که بیشتر کتاب‌های منتشر شده عرب زبان، قائل به کفر والدین پیامبر (ص) هستند به همین علت بخشی از آثار کنگره در جهت پاسخ به این کتاب‌ها است.

رئیس ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) گفت: اختتامیه در سالن شهید مطهری ساختمان پژوهشکده علامه طباطبایی  برگزار می‌شود که این اختتامیه 20 اسفندماه از طریق سیمای قم نیز پخش می‌شود و از شبکه قرآن و معارف نیز بعد از ظهر همان روز پخش می‌شود.

احمدی عنوان کرد: پرداختن به موضوعاتی در حوزه زنان نقش بی بدیل حرم  حضرت معصومه(س) را در جهان اسلام بیشتر نشان می‌دهد و برگزاری این کنگره در پژوهشکده علامه طباطبایی فعالیت در حوزوه زنان را نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام
captcha