پاپ: تروریسم با سوء استفاده از دین به عراق حمله کرد
کد خبر: 3957848
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

پاپ: تروریسم با سوء استفاده از دین به عراق حمله کرد

پاپ فرانسیس در شهر تاریخی اور منسوب به زادگاه حضرت ابراهیم(ع) طی مراسم نیایش مشترک تصریح کرد: تروریسم با حمله به عراق در واقع به بخشی از تاریخ هجوم آورد. خیلی از ایزدی‌ها جان باختند و با بسیاری از ایشان به خصوص کودکان بدرفتاری شد و مورد آزار و تعرض قرار گرفتند.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، پاپ فرانسیس امروز، 16 اسفند پس از دیدار با آیت‌الله سیستانی در شهر نجف اشرف با هواپیما به شهر ناصریه مرکز استان ذی‌قار رفت.

او در بازدید از شهر باستانی «اور» منسوب به زادگاه حضرت ابراهیم(ع) در مراسمی که واتیکان نام «نیایشی برای دختران و پسران حضرت ابراهیم(ع)» نهاده است، در جمع مسلمانان، مسیحیان، یهودیان، ایزدی‌ها و صابئین در مکان باستانی زیگورات(معبد) اور مراسم نیایش مشترک برگزار کرد.

پاپ داستان حضرت ابراهیم(ع) و بعثت او از شهر اور را یادآور شد و گفت: آسمان به ما وحدت بخشیده است و این برادری ما را تقویت می‌کند.

وی تأکید کرد: ما نباید برادری خود را فراموش کنیم زیرا ما از سلاله ابراهیم هستیم. مجبور نیستیم جدا از دیگری کار کنیم. ما هستیم که باید زمین را بسازیم. برادری، ما را به زندگی انسانی سوق می‌دهد. نباید مقاصد نیک انسان را فراموش کنیم.

 پاپ فرانسیس گفت: از اینجا که سرزمین پدر ما ابراهیم است، ایمان و توحید آغاز شد.

پاپ اعظم واتیکان تصریح کرد: ایمان ما را گرد هم می‌آورد، اما تروریسم و خشونت به دین تعلق ندارد. تروریسم از دین سوء استفاده می‌کند و ما هستیم که باید مانع از این شویم که از تروریسم به عنوان پوشش استفاده شود.

وی افزود: تروریسم با حمله به عراق در واقع به بخشی از تاریخ هجوم آورد. خیلی از ایزدی‌ها جان باختند و با بسیاری از ایشان به خصوص کودکان بد رفتاری شد و مورد آزار قرار گرفتند.

پاپ تصریح کرد: باید به آزادی ادیان احترام گذاشت. این یک حق اساسی است. مسلمانان و مسیحیان با یکدیگر برای تقویت ارکان صلح تلاش کردند.

پاپ گفت: از اینجا که ما را یاد پدرمان ابراهیم می‌اندازد، راه حج را می‌بینیم. آمدن ما به این اماکن مقدس برای احیای آن است.

انتهای پیام
captcha