الازهر: تزریق واکسن کرونا روزه را باطل نمی‌کند
کد خبر: 3958029
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

الازهر: تزریق واکسن کرونا روزه را باطل نمی‌کند

دارالافتای الازهر مصر با صدور فتوایی اعلام کرد که تزریق واکسن کرونا موجب ابطال روزه نمی‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه اماراتی البیان، مرکز فتوای الکترونیک الازهر با صدور فتوایی درباره کرونا در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که تزریق ویروس کرونا در ماه مبارک رمضان روزه روزه‌دار را باطل نمی‌کند.

در این فتوا آمده است: واکسن کرونا در واکسیناسیون از طریق تزریق به بدن یک مسلمان وارد می‌شود نه از راه دهان و همه واکسن‌های کرونا که از سوی شرکت‌های بین‌المللی مانند فایزر، اسپوتنیک، مدرنا و دیگران تولید می‌شود، از طریق تزریق برای تحریک ایمنی بدن کار می‌کنند.

بر اساس این فتوا، واکسن‌هایی که به بدن انسان تزریق می‌شود تا با هرگونه عفونت مقابله کند، نه غذا و نه نوشیدنی است و استفاده از آنها با تزریق سوزن انجام می‌شود و این واکسیناسیون از طریق دهان و بینی که منافذ باز بدن هستند، انجام نمی‌شود، بنابراین روزه روزه‌دار با آن باطل نمی‌شود.

در ادامه این فتوا آمده است: بنابراین مصرف این واکسن کرونا در طول روز در ماه رمضان با تزریق سوزن به بازو به منزله افطار نیست؛ زیرا از طریق پوست وارد بدن می‌شود، اگرچه بهتر است مصرف واکسن را به بعد از وعده افطار موکول کنید؛ زیرا ممکن است فرد پس از واکسیناسیون به تغذیه یا درمان نیاز داشته باشد و خداوند متعال بر همه چیز آگاه‌تر است.

دارالافتای مصری نیز تأیید کرد که واکسن کرونا مانند هر واکسنی که به صورت عضلانی گرفته شود، روزه روزه‌دار را در ماه مبارک رمضان باطل نمی‌کند.

خبرنگار: مرتضی کریمی

انتهای پیام
captcha