درخواست‌ مسدود شدن سایت‌های مستهجن در اردن
کد خبر: 3958158
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹

درخواست‌ مسدود شدن سایت‌های مستهجن در اردن

یک حزب و نمایندگان مجلس اردن ضمن هشدار نسبت به خطرات اجتماعی سایت‌های مستهجن، از دولت این کشور خواستار مسدود کردن این سایت‌ها شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، حزب جبهه عمل اسلامی اردن در نامه‌ای به دولت اعلام کردند که سایت‌های مستهجن دارای اثرات تخریبی بر فرد و جامعه هستند و یکی از وسایل نابودی جوانان جامعه محسوب می‌شوند که موجب اعتیاد آنها به این مسائل و خطرات بزرگی بر سلامتی روانی آنها و تنش‌های رفتاری در آنان می‌شوند. علاوه بر اینکه این سایت‌ها مشکلات خانوادگی خطرناکی چون درگیری‌های خانوادگی و افزایش میزان طلاق را موجب می‌شوند.
 
این حزب افزود: پژوهش‌های علمی ثابت کرده است که اعتیاد به فیلم‌های مستهجن منجر به افسردگی و کسالت می‌شود و با افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت در میان کودکان و نوجوانان، خطرات آن بالا رفته است.
 
شماری از نمایندگان مجلس اردن نیز در یادداشتی به «بشر الخصاونه»، نخست‌وزیر این کشور خواستار مسدود کردن سایت‌های مستهجن در اردن شدند.
 
نمایندگان مجلس با امضای این یادداشت، تأکید کردند که با توجه به آموزش از راه دور برای کودکان و نوجوانان، اینترنت در دسترس همه افراد قرار گرفته است و کودکان ساعت‌های طولانی از دستگاه‌های هوشمند برای این امر استفاده می‌کنند و هیچ مشکلی برای ورود به سایت‌های مستهجن ندارند چرا که همه این سایت‌ها رایگان است. لذا نمایندگان مجلس خواستار مسدود شدن اینگونه سایت‌های مخرب هستند.
 
آنها تأکید کردند که این مسئله به رفتارهای انحرافی و تخریب کیان خانواده مرتبط است و یک مسئله دینی، تربیتی، روانی و اقتصادی است.
 
اخیراً پویشی در شبکه‌های اجتماعی اردن برای فیلترشدن شبکه‌های اجتماعی مستهجن به راه افتاده است چرا که با شروع آموزش مجازی دانش‌آموزان به دلیل بیماری کرونا، تعداد زیادی از دانش‌آموزان به کاربران این شبکه‌های مستهجن پیوسته‌اند.
انتهای پیام
captcha