آزادی قدس در گرو اتحاد عملی میان مسلمانان و مسیحیان فلسطینی است
کد خبر: 3958271
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
رئیس جامعه مسیحیت فلسطین:

آزادی قدس در گرو اتحاد عملی میان مسلمانان و مسیحیان فلسطینی است

رئیس جامعه مسیحیت فلسطین ضمن برشمردن خطرهایی که مسجدالاقصی را از سمت اشغالگران صهیونیست تهدید می‌کند، تأکید کرد که مسلمانان و مسیحیان فلسطینی متحد شوند و سلاحشان را برای آزادی قدس به کار گیرند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی21، امانوئل مسلم، رئیس جامعه مسیحیت فلسطین و کشیش کلیسا از مسلمانان و مسیحیان فلسطین خواست برای آزادسازی بیت‌المقدس اشغالی با یکدیگر متحد شوند.

 مسلم طی نطقی به مناسبت بزرگداشت هفته مسجدالاقصی گفت: ای مسیحیان و مسلمانان فلسطینی، این مسجدالاقصی و کلیسای القیامه در قدس بودند که قرآن و کتاب مقدس را بخشی از تمدن یکپارچه ما قرار دادند، زیرا آزادی قدس با دو بال آن یعنی مسجدالاقصی و کلیسای القیامه به معنای آزادی شما، عزت، فخر و شرافت شماست.

او تأکید کرد:  شما چیزی ندارید جز خدا و اسلحه‌های شما که متحد شدند تا قدس را آزاد کنند و شکوه و جلال آن را به آن بازگرداند.

کشیش فلسطینی تصریح کرد: کسی که قطب‌نمای ایمانش مسجدالاقصی و کلیسای القیامه  نیست، گمراه است.

مانوئل مسلم با اشاره به سه بعد سرزمینی، انسانی و دینی مسجدالاقصی گفت: زمین مسجدالاقصی متعلق به فلسطینیان است و این را اسلام به عنوان دین معین کرده، اما قدرت‌های جهانی و صهیونیستی برای نابودی آن در حال تبانی هستند.

او در خصوص حمله اشغالگران به بعد انسانی مسجدالاقصی گفت: مردم را در مسجدالاقصی کشتند، فجایع وحشیانه سال‌های 1990،1996 و 2000 در کشتار نمازگزاران فلسطینی در مسجد‌الاقصی یادآور این قضیه است، علاوه بر اینکه هنوز عده‌ای را به بهانه‌های مختلف از مسجد، تبعید می‌کنند و اجازه ورودشان به آنجا را نمی‌دهند.

 کشیش فلسطینی با اشاره به حملات مختلفی که علیه مسجدالاقصی شده است، گفت: در سال 1996 آنجا را به آتش کشیدند. قرآن‌ها و منبر صلاح‌الدین را آتش زدند و هدف از حمله‌ها به مسجدالاقصی تسلط بر بخش‌هایی از آنجاست؛ علاوه بر اینکه خطر بزرگ‌تر حفاری‌های بی‌وقفه‌ای است که زیر ساختمان مسجد انجام می‌شود و با شکاف‌هایی که در دیواره‌های مسجد ایجاد شده فروپاشی مسجد دور از انتظار نیست.

امانوئل مسلم درباره تعرض اشغالگران به بعد دینی مسجد نیز گفت: کار به جایی رسیده که صهیونیست‌ها بارها مانع پخش اذان از مسجدالاقصی شدند و همچنان برپایی آداب تلمودی در صحن‌های مسجدالاقصی توسط شهرک‌نشینان صهیونیست ادامه دارد.

کشیش فلسطینی گفت: راهپیمایی‌ها در حمایت از قدس را مشاهده کرده‌ایم. در کنفرانس‌ها حضور یافته‌ایم، سخنرانی‌های زیادی را شنیده‌ایم و مقالات زیادی را خوانده‌ایم در حالی که کسی به ما کمک عملی نکرد تا آزادسازی قدس را کلید بزنیم. ما به آمریکا، اروپا و اسرائیل می‌گوییم کسی که به دنبال نابودی موجودیت فلسطین و تمدن آن است و در الجلیل، النقل، الشارون و قدس به دنبال تثبیت رژیم صهیونیستی است، به بیراهه رفته است.

 امانوئل مسلم ضمن درخواست برای برداشتن گام عملی برای آزادسازی مسجدالاقصی گفت: متأسفانه برخی رژیم‌های عربی روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی کرده‌اند تا مسجدالاقصی هنوز در معرض هتک حرمت نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست باشد، اما قدس وطن همه مسلمانان است و از همه ملت‌های آزاده می‌خواهیم صلح را به قدس هدیه دهند.

امانوئل مسلم كشیش كلیسای نوار غزه، عضو هیئت اسلامی ـ مسیحی حمایت از مقدسات و رئیس بخش مسیحیان در كمیساریای روابط خارجه سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف)، چهره‌ای است كه به مقاومت در رویارویی با رژیم صهیونیستی و مخالفت با تشكیلات خودگردان فلسطین و دفاع از مقاومت و اعضای آن معروف است.

انتهای پیام
captcha