مشارکت 20 هزار جهادگر البرزی در اجرای طرح «شهید سلیمانی»
کد خبر: 3958354
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

مشارکت 20 هزار جهادگر البرزی در اجرای طرح «شهید سلیمانی»

رئیس بسیج سازندگی البرز گفت: از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون ۲۰ هزار و ۷۶۸ جهادگر البرزی به‌منظور ریشه‌کنی بیماری کووید ۱۹ و قطع زنجیره انتقال فعال شده‌اند.

مشارکت 20 هزار جهادگر البرزی در اجرای طرح «شهید سلیمانی»

مهران طیران، رئیس بسیج سازندگی البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون ۲۰ هزار و ۷۶۸ جهادگر البرزی به منظور ریشه‌کنی بیماری کووید ۱۹ و قطع زنجیره انتقال فعال شده‌اند، گفت: این جهادگران در قالب یک هزار و ۶۸۵ گروه جهادی به منظور ارائه فعالیت‌های مختلف بیمارستانی، پزشکی، پرستار، به‌ورز و همچنین راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت، ضدعفونی اماکن و تولید ماسک شکل گرفته‌اند.

وی افزود: در این مدت ۷۲۲ ایستگاه سلامت راه‌اندازی و هفت هزار و ۹۳۰ نقطه از اماکن عمومی توسط جهادگران ضدعفونی شد ضمن اینکه با راه‌اندازی ۱۴۱ کارگاه تولید ماسک چهار میلیون و ۲۳۰ هزار و ۹۹۱ عدد ماسک بهداشتی تولید شد.

این مسئول با بیان اینکه از این تعداد ماسک تاکنون یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۲۲۴ عدد ماسک توزیع شده، گفت: در این مدت گروه‌های مراقبتی و حمایتی جهادگر اقدام به تهیه و توزیع بسته های مومنانه شامل کمک معیشتی، لوازم‌التحریر، بسته‌های بهداشتی، کفش، اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و جهیزیه کرده‌اند.

رئیس بسیج سازندگی استان البرز افزود: یکی از اهداف طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شناسایی بیماران کرونایی و ارائه خدمات به این بیماران جهت قطع زنجیره انتقال بوده به طوریکه در این مدت ۱۶ هزار و ۶۸۶ بیمار توسط سرمایه انسانی بسیج شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۶۲ هزار و ۶۲۸ سبد معیشتی، ۱۵ هزار و ۵۱۷ بسته کمک آموزشی و لوازم‌التحریر، پنج هزار و ۷۲۱ بسته پوشاک و کفش و ۱۵۴ هزار و ۶۵۹ بسته بهداشتی تهیه و توزیع شده و  برای ۱۷ هزار و ۳۰۱ بیمار دارو تهیه و ۱۹۱ عدد تجهیزات پزشکی نیز توزیع شده است.

ظیران به تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان کم‌برخوردار در مناطق محروم استان اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۳۲ سری جهیزیه تهیه شده ضمن اینکه ۲۹۵ هزار و ۷۶۱ نفرساعت خدمات آموزشی به دانش‌آموزان جامعه هدف ارائه شده است.

رئیس بسیج سازندگی استان البرز به آزادسازی ۱۵۸ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیرین و بسیجیان اشاره کرد و افزود: در این مدت ۸۳۱ شغل نیز برای آسیب‌دیدگان از کرونا ایجاد شده ضمن اینکه ۲۵۵ خانه نیازمندان مرمت، بازسازی و احداث شده است.

انتهای پیام
captcha