کاشت 50 نهال به یاد شهدای محیط‌بان / درخت؛ سرمایه‌گذاری بلندمدت برای آیندگان
کد خبر: 3958413
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵

کاشت 50 نهال به یاد شهدای محیط‌بان / درخت؛ سرمایه‌گذاری بلندمدت برای آیندگان

۵۰ اصله نهال به یاد شهدای محیط‌بان کشور و شهدای روستای نسوز و هفت‌دستگاه شهرستان ری به همت باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در این روستا غرس شد.

کاشت نهال

به گزارش ایکنا؛ مهدی عباسی، سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در مراسم کاشت ۵۰ اصله نهال به یاد شهدای محیط‌بان کشور و شهدای روستای نسوز و هفت‌دستگاه شهرستان ری، کاشت درخت را سرمایه‌گذاری بلندمدت برای برای آیندگان دانست و گفت: این موضوع یک حرکت اجتماعی و میراث ماندگار است.

مهدی عباسی با بیان اینکه درختکاری و فضای سبز در بحث زیباسازی روستا می‌تواند تأثیرگذار باشد، ادامه داد: زندگی انسان‌ها وابستگی تنگاتنگی با طبیعت داشته و یکی از مؤلفه‌های زندگی بانشاط و شاداب توسعه منابع طبیعی و فضای سبز روستا‌ها است.

وی تصریح کرد: به واسطه توسعه شهری، بافت روستایی تحت تأثیر قرار گرفته و در حال از دست دادن هویت خود هستند، در حالی که روستا‌ها بافت ناکارآمد قابل حذف نیستند و نباید از آن غافل ماند.

به گفته سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، در انتخاب درختان از یک گروه متخصص کمک گرفته شده تا درختانی متناسب با شرایط اقلیمی و مثمر برای کاشت انتخاب شود.

در ادامه انسیه اسماعیلی، دهیار روستای هفت‌دستگاه و نسوز گفت: در حال حاضر بحث عمران توسعه روستا‌ها یکی از دغدغه‌های مسئولان است که در کنار آن باید هویت روستا و سرانه فضای سبز را مد نظر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: این روستا اراضی کشاورزی و باغات خود را حفظ کرده است و امروز نیز فرصتی فراهم شد تا تعدادی نهال با حضور خود اهالی کاشته شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید فقط به بحث درختکاری در شهر‌ها و بوستان‌های بزرگ توجه شود، اذعان کرد: روز درختکاری بهانه خوبی است که گروه‌ها و مسئولین به سمت روستا‌ها بیایند تا بتوانند قدمی در راستای جبران سرانه فضای سبزی که در سال‌های اخیر از دست رفته بردارند.

اسماعیلی در پایان گفت: در سال‌های اخیر شاید درختکاری به صورت نمادین برگزار می‌شد، اما امسال حضور گروه‌های دانشجویی باعث ترغیب اهالی شد که قطعاً موجب ایجاد دغدغه برای نگهداری درختان نیز خواهد شد.
انتهای پیام
captcha