نشست یونیسف درباره تأثیر درگیری‌های سوریه بر کودکان
کد خبر: 3959155
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

نشست یونیسف درباره تأثیر درگیری‌های سوریه بر کودکان

صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) از برگزاری نشستی وبیناری درباره تأثیرات درگیری‌های مداوم در سوریه بر کودکان سوری خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، دفتر منطقه‌ای صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در خاورمیانه و شمال آفریقا، دیروز پنجشنبه، وبیناری با حضور «تید شیبان» مدیر دفتر منطقه‌ای یونیسف، «جولیت توما» مدیر ارتباطات منطقه‌ای یونیسف و چندین شخصیت دیگر جهت بررسی تأثیرات جنگ 10 ساله در سوریه بر زندگی کودکان سوری برگزار کرد.
 
شیبان در سخنانی بیان کرد که جنگ‌ و درگیری‌های مداوم در سوریه که 10 سال به طول انجامیده، آثار مخربی بر تمام کودکان این کشور برجای گذاشته است.
 
وی تأکید کرد: 2020 سال بسیار دشواری برای کشور سوریه به دلیل درگیری‌های مستمر، بحران اقتصادی و همچنین بیماری کرونا به شمار می‌رفت.
 
شیبان افزود: این درگیری‌ها زیان‌های شدید کودتاه مدت و بلندمدتی بر سلامتی روانی کودکان برجای گذاشته است و در اثر آن، 2.5 میلیون کودک سوری به کشورهای مجاور پناهنده شده‌اند.
 
وی اظهار کرد: اردن، لبنان، ترکیه،‌ عراق و مصر بیش از 80 درصد کل پناهندگان سوری در سراسر جهان را در خود جای داده و پذیرای آنها شده‌اند.
 
شایان ذکر است، یونیسف روز چهارشنبه در بیانیه‌ای از کشته و مجروح شدن 12 هزار کودک سوری از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه یعنی 10 سال پیش تا کنون خبر داد.
انتهای پیام
captcha