انتقاد «جمعیت اسلامی دانمارک» از قانون جدید این کشور علیه مساجد
کد خبر: 3959470
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹

انتقاد «جمعیت اسلامی دانمارک» از قانون جدید این کشور علیه مساجد

«جمعیت اسلامی دانمارک» از قانون محدود کردن حمایت مالی خارجی از مساجد این کشور به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، «مصطفی انجلیکی»، رئیس «جمعیت اسلامی دانمارک» گفت که قانون محدود کردن حمایت مالی خارجی از مساجد موجب ناراحتی و نارضایتی مسلمانان شده است.

وی خاطرنشان کرد که وضع قانون جدید از سوی پارلمان دانمارک، همه مساجد این کشور را در معرض سوءظن قرار داده است.

رئیس «جمعیت اسلامی دانمارک» به خبرگزاری آناتولی گفت که پس از این قانون، مساجد باید هزینه‌های خود را تأمین کنند تا بتوانند کارهای خود را به پیش ببرند.

انجلیکی افزود: از این پس، چگونه این مساجد هزینه‌های خود را تأمین كنند؟ آیا مردم نباید عبادات خود را انجام دهند؟

در همین راستا، «بنیاد دیانت ترکیه در دانمارک» در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی پنج سال اخیر، بیش از 100 قانون در این کشور وضع شده است که همه آنها علیه اقلیت‌ها و مهاجران و با هدف ایجاد محدودیت‌هایی بوده است.

در این بیانیه همچنین به تشدید حملات علیه اقلیت‌ها، اسلام‌هراسی و شعارهای نژادپرستانه در رسانه‌ها، در نتیجه گسترش سیاست‌های راست‌گرایان افراطی در دانمارک اشاره شده است.

پارلمان دانمارک به تازگی قانونی تصویب کرده که بر اساس آن، کمک‌های مالی و خارجی به سازمان‌های جامعه مدنی و گروه‌های دینی و مذهبی فعال در این کشور محدود می‌شود.

پارلمان دانمارک تصویب کرد که نقل و انتقالات بیش از ۱۰ هزار کرون (۱۶۰۰ دلار) در سال برای افراد و نهادهایی که در این لیست قرار می‌گیرند، ممنوع خواهد بود که در این‌صورت امکان کمک‌های خارجی به هر نهاد جامعه مدنی یا تشکلی با ماهیت مذهبی از جمله مساجد این کشور، بیش از سقف تعیین شده، وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha