واکنش نخست‌وزیر دانمارک به آزار یک خانواده مسلمان
کد خبر: 3974094
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴

واکنش نخست‌وزیر دانمارک به آزار یک خانواده مسلمان

انتشار ویدئویی از آزار زبانی یک خانواده مسلمان در دانمارک واکنش «مته فردریکسن» نخست‌وزیر این کشور را در پی داشت.

واکنش نخست‌وزیر دانمارک به آزار یک خانواده مسلمانبه گزارش ایکنا به نقل از The National News، انتشار گسترده ویدئویی از حمله لفظی یک مرد دانمارکی به یک زن و شوهر و دو فرزند کوچک آنها باعث شد که چند سیاستمدار دانمارکی از جمله مته فردریکسن (Mette Frederiksen) نخست‌وزیر این کشور این عمل نژادپرستانه را محکوم کنند.

این ویدئو نشان می‌دهد که مردی ناشناس به یک خانواده مسلمان نزدیک شده و خطاب به آنها فریاد می‌زند: اینجا چه کار می کنید؟ بروید! اینجا کشور شما نیست! شما متعلق به اینجا نیستید!

مادر خانواده که قدس حمدی نام دارد، ویدئو را به سرعت در صفحه فیسبوک خود قرار داد که بیش از 5000 بار به اشتراک گذاشته شد و هزاران نفر در مورد آن نظر دادند.

خانم حمدی در صفحه خود نوشت که تصمیم گرفت این واقعه را علناً به اشتراک بگذارد زیرا می‌خواست به مردم نشان دهد که نژادپرستی تا چه حد می‌تواند توهین‌آمیز باشد.

مته فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک در صفحه فیسبوک خود ضمن اظهار ناراحتی از این اتفاق نوشت: والدین و دو کودک کوچک به دلیل رنگ پوست خود مجبور به شنیدن کلمات تکان دهنده و نژادپرستانه شدند. این تاثیر بدی بر من گذاشت. همه ما وظیفه داریم در برابر نژادپرستی، نفرت و تبعیض اعتراض کنیم. این چیزها در دانمارک جایی ندارند.

پیشتر «کپنهاگ پست آنلاین» گزارش داده بود که طبق آمار پلیس دانمارک جرایم ثبت شده ناشی از نفرت در این کشور از سال 2018 تا 2019، 27 درصد افزایش یافته است. 312 مورد از این جرایم با انگیزه نژادی صورت گرفته و 180 مورد مربوط به دین افراد بوده است.

انتهای پیام
captcha