تبیین ویژگی‌های پیامبر(ص) در رسانه‌های اوگاندا
کد خبر: 3959503
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

تبیین ویژگی‌های پیامبر(ص) در رسانه‌های اوگاندا

رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا مقاله‌ای به منظور تبیین ویژگی‌های پیامبر(ص) در رسانه‌های این کشور منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ایام پُر برکت بیست و هفت ماه رجب مبعث حضرت محمد(ص)، رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا مقاله‌ای با موضوع «اهمیت مبعث، شخصیت پیامبر(ص) و جایگاه ویژه حضرت علی(ع)» به نشانی الکترونیکی بیش از چهارصد شخصیت علمی، فرهنگی، دینی و فرهیخته مسلمان و مسیحی اوگاندایی در رسانه‌های خبری، انجمن ژورنالیست‌های خبری آفریقا، اخبار آفریقا، نشریه آنلاین هُملند، مطالعات فرهنگی ایران ـ آفریقا، آفریکن نیوز، گولدِن اَدورتس، سازمان اسلامی صبر و صفحات مجازی فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر، واتس آپ، ایران اوگاندا، تلگرام و ... منتشر کرد.

این مقاله با ترجمه و تفسیر نکات مهم آیه یکصد و پنجاه و هفت سوره اعراف از جمله تشریح معنا و مفهوم اُمّی بودن رسول گرامی اسلام و پیام‌های این آیه شروع و در ادامه مبعث به عنوان یکی از بزرگترین وقایع تاریخ بشر و برخی دستاوردهای آن شرح داده شده است.

بخشی از مقاله به ترجمه و تفسیر آیات اول سوره علق، تبیین نزول دفعی قرآن کریم در شب قدر و نزول تدریجی آن ظرف بیست و سه سال، توضیح رحمة للعالمین بودن پیامبر اکرم(ص)، پیشگویی‌های مربوط به ظهور پیامبر آخرالزمان و دین مبین اسلام در کتاب‌های مقدس سایر ادیان و اوستای زرتشتیان، هندوها و ... اختصاص یافته است.

در ادامه این مقاله با بیان اینکه حضرت محمد(ص) نمونه کامل و جامع یک انسان مطلوب خداوند متعال بود، آمده است: امانتداری، مهربانی، صبر، وفاداری، صداقت، شجاعت، سخاوت، بزرگواری، خردمندی و داشتن زندگی ساده از جمله خصوصیات شخصیتی رسول گرامی اسلام هستند.

چرایی توجه ویژه پیامبر اکرم(ص) به تعلیم و تربیت حضرت علی(ع) به عنوان جانشین آینده خود از ایام کودکی و مسئله غدیر خم در هجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجری نیز در ادامه مقاله توضیح داده شده است.

انتهای پیام
captcha