بررسی چشم‌انداز منطقه در گفت‌و‌گوی حزب‌الله با روسیه
کد خبر: 3959543
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
عضو پارلمان لبنان خبر داد:

بررسی چشم‌انداز منطقه در گفت‌و‌گوی حزب‌الله با روسیه

عضو پارلمان لبنان و رئیس هیئتی از حزب‌الله که قرار است روز دوشنبه به روسیه سفر کند، جزئیاتی از این سفر را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، محمد رعد، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان که قرار است در رأس هیئتی به مسکو سفر کند، توضیحاتی را درباره جزئیات این سفر بیان کرد.

رعد گفت: رابطه حزب‌الله با روسیه سال‌ها پیش آغاز شده است و بر اساس نقاط مورد علاقه دو طرف، منافع مشترک و دیدگاه واحد یا بسیار نزدیک به یکدیگر نسبت به اوضاع منطقه و نیاز به ثبات این منطقه است تا مردم آن بتوانند با استفاده از ظرفیت کشورهایشان سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: دو یا چند سال پیش ما در سفر به مسکو در مورد تحولات منطقه و لبنان صحبت کردیم و امروز  پس از تحولات بسیار زیادی که طی چند سال گذشته اتفاق افتاد، لازم بود که با توجه به این تحولات بحث در مورد چشم‌انداز مرحله بعدی را پیش ببریم.

 این نماینده حزب‌الله هدف از دعوت شدن هیئت حزب‌الله برای سفر به روسیه را از سرگیری بحث در مورد چشم‌انداز مرحله بعدی پس از دستاوردهای کسب شده به نفع مردم منطقه در مرحله گذشته دانست.

 رعد درباره امکان بررسی موضوع تشکیل کابینه لبنان در این دیدار گفت: دستور کار مشخصی برای این گفت‌وگو وجود ندارد، شاید به موضوع تشکیل دولت لبنان بپردازیم؛ اما این قضیه هم در چارچوب ارزیابی ما از اوضاع لبنان و ضرورت ثبات در این کشور و تلاش برای پیشبرد روند تشکیل دولت است.

 او با اشاره به اینکه قرار است هیئت حزب‌الله با برخی مقامات وزارت خارجه روسیه دیدار داشته باشد، گفت: کشور روسیه می‌تواند در موضوع تشکیل دولت لبنان نقش‌آفرینی کند و امیدواریم تلاش‌هایش مورد تسریع در دستیابی به راه حل‌های مطلوب برای مسئله لبنان شود.

عضو پارلمان لبنان  با تاکید بر اینکه  در حال حاضر نباید به موضوعی غیر از سرعت بخشیدن به تشکیل کابینه توجه شود، گفت: تشکیل دولت لبنان راه طبیعی برای بازگرداندن امور به حالت عادی ولو در چندین مرحله است و در حال حاضر کلید ثبات در لبنان همین قضیه است.

طارق عبود، نویسنده و تحلیلگر سیاسی نیز در مورد سفر حزب‌الله به روسیه گفت: اینکه خبر این سفر قبل از عزیمت هیئت حزب‌الله به مسکو منتشر شده، معانی زیادی دارد و دال بر اهمیت سفر است.

وی در گفت‌وگو با اسپوتنیک با اشاره به نقش روسیه در کمک به حل بحران‌های یمن، سوریه و موضوع برنامه هسته‌ای ایران و پرونده لبنان گفت: روسیه جای آمریکا را در منطقه خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha