صلح در ادیان محور همکاری آینده سازمان قرآنی دانشگاهیان در نمایشگاه‌‌های خارج از کشور است
کد خبر: 3960096
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
محمدحسین حسنی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

صلح در ادیان محور همکاری آینده سازمان قرآنی دانشگاهیان در نمایشگاه‌‌های خارج از کشور است

محمدحسین حسنی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با اشاره به همکاری این سازمان با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اجرای برنامه در خارج از کشور گفت: قصد داریم با محور صلح در ادیان توحیدی، برنامه‌های هنری مشترکی را در سطح بین‌المللی به اجرا برسانیم.

صلح در ادیان محور همکاری آینده سازمان قرآنی دانشگاهیان در نمایشگاه‌‌های خارج از کشور استمحمدحسین حسنی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در گفت و گو با ایکنا درخصوص همکاری‌های بین‌المللی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با همکاری این سازمان و رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور در برپایی نمایشگاه‌های دینی و قرآنی مجازی در خارج از کشور نقش‌آفرینی کرده است. این نمایشگاه‌ها به مناسبت میلاد مسرور حضرت علی(ع)، در اندونزی با عنوان «پنجره‌ای به سوی ایران» و در ایتالیا با نام «هنرهای قرآنی» برگزار شد.

وی افزود: مشارکت هنرمندان ایرانی در نمایشگاه اندونزی تجلیل رایزنی فرهنگی ایران در این کشور را در پی داشت و این مرکز با ارسال تقدیرنامه‌هایی تلاش 23 نفر از هنرمندان کشورمان را ارج نهاد و از آنان تقدیر کرد.

حسنی ادامه داد: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برای همکاری در برپایی نمایشگاه «اسلام و بشریت» در قزاقستان نیز اعلام آمادگی می‌کند و آثاری را برای نمایش در این نمایشگاه برای برگزارکنندگان ارسال کرده است.

مدیرعامل ایکنا در ادامه در خصوص سابقه جهادداشگاهی در فعالیت‌های قرآنی دانشگاهی تصریح کرد: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به نهاد جهاددانشگاهی، به عنوان پرچمدار فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها سال‌هاست با برگزاری و نظارت بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه قرآن و عترت به عنوان سازمانی شاخص در این زمینه میان جامعه دانشگاهیان شناخته می‌شود. از این‌رو با توجه به ظرفیت بالای سازمان و قابلیت ارائه برخی از این فعالیت‌ها در سطح بین‌الملل بر آن شدیم تا فضای جدیدی از همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را باز کرده و به عنوان اولین گام نمایشگاهی از آثار قرآنی جمعی از دانشجویان مستعد و جوان را به نمایش بگذاریم.

وی ابراز کرد: این دو سازمان چند سالی است که در اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان جهان اسلام همکاری داشته و در آینده نیز با یاری خداوند این همکاری مبارک ادامه خواهد داشت. قصد داریم در آینده با محوریت مقوله «صلح جهانی ادیان توحیدی» برنامه‌های هنری را اجرای کنیم و این مقوله مهم را با زبان هنر که گیراترین و تأثیرگذارترین زبان بین‌المللی است به بروز برسانیم.

حسنی ادامه داد: قصد داریم علاوه بر فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی مانند برگزاری نمایشگاه‌های هنری و مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان جهان اسلام، در زمینه برندسازی هنرمندان قرآنی در سطح بین‌المللی و مقوله اهمیت زن در اسلام و همچنین موضوع حقوق بشر در اسلام برنامه‌هایی را اجرا کنیم.

وی در پایان در خصوص نحوه جمع‌آوری آثار هنری هنرمندان ایرانی برای نمایش در خارج از کشور گفت: معمولا با انتشار فراخوان در خبرگزاری‌ها و فضای مجازی و همچنین ارتباط‌گیری با دانشگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مرتبط با دانشجویان اطلاع‌رسانی گسترده انجام می شود و همواره دانشجویان بسیاری در برنامه‌های ملی و بین‌المللی این سازمان شرکت می‌کنند.
انتهای پیام
captcha