5 کشته در جریان درگیری پلیس بنگلادش و مخالفان نخست‌وزیر هند
کد خبر: 3961274
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴

5 کشته در جریان درگیری پلیس بنگلادش و مخالفان نخست‌وزیر هند

روز جمعه، دست کم ۵ نفر در جریان درگیری مخالفان سفر نخست‌وزیر هند به بنگلادش با پلیس این کشور کشته شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از Dhaka Tribune، این افراد در جریان دو تظاهرات جداگانه در شهرهای چیتاگونگ (Chattogram) و برهمنباریه (Brahmanbaria) جان خود را دست دادند.

در پایتخت هم پس از درگیری معترضین مخالف مودی با پلیس در بیرون از مسجد ملی بیت المکرم پس از نماز جمعه، حداقل 50 نفر از جمله چندین روزنامه‌نگار زخمی شدند.

افرادی که روز جمعه به دیدار نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در چیتاگونگ اعتراض كردند، از فعالان حزب حفاظت اسلام (Hefazat-e-Islam) و بیشتر آنها دانش‌آموزان مدرسه اسلامی حضرتی هستند.

شاهدان گفتند که صدها دانش آموز مدرسه هاتازاری در حالی که شعارهایی را در محکومیت نارندرا مودی و دولت بنگلادش سر می‌دادند به سمت ایستگاه پلیس منطقه حضرتی حرکت کردند. پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و به دنبال آن گلوله‌های لاستیکی و اسلحه‌های شکاری تلاش کرد معترضان را متفرق کند. این درگیری بیش از یک ساعت به طول انجامید.

سفر دو روزه مودی به بنگلادش از روز جمعه شروع شده است. این سفر به مناسبت پنجاهمین سالگرد استقلال بنگلادش از پاکستان صورت می‌گیرد. هند از طریق یک جنگ خونین 9 ماهه در سال 1971 به بنگلادش کمک کرد تا از پاکستان استقلال یابد. هند و بنگلادش از آن زمان روابط نزدیکی دارند.

انتهای پیام
captcha