رقابت 100 قاری در مسابقات بین‌المللی قرآن قطر جایزه «کتارا»
کد خبر: 3961974
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

رقابت 100 قاری در مسابقات بین‌المللی قرآن قطر جایزه «کتارا»

مرحله پایانی چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن قطر جایزه «کتارا» ماه مبارک رمضان با رقابت 100 قاری از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه روزنامه قطری «الرایة»، این مسابقات به همت مؤسسه فرهنگی «کتارا» قطر و با حمایت وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور و همزمان با انتخاب شهر دوحه به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2021 میلادی برگزار می‌شود.

خالد ابراهیم السلیطی، مدیرکل مؤسسه فرهنگی «کتارا» در این باره گفت: این دوره از مسابقات با شعار «زینوا القرآن بأصواتکم» (قرآن را با صوت خود زینت بخشید) و با هدف کشف استعدادهای درخشان قرائت قرآن و معرفی قاریان ممتاز به سراسر جهان برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‎‌مندان از سراسر جهان از اول اکتبر 2020 (10 مهرماه 99) تا ۳۱ ژانویه 2021 میلادی (12 بهمن‌ماه 99) فرصت داشتند که فایل تلاوت خود را به سایت اینترنتی جایزه کتارا به آدرس  www.kataraquran.com ارسال کنند.
 
خالد ابراهیم السلیطی تصریح کرد: 2004 شرکت‌کننده از 62 کشور(18 کشور عربی و 44 کشور غیرعربی) با ارسال فایل تلاوت در مرحله مقدماتی این مسابقات نام‌نویسی کردند که در پایان تلاوت 100 قاری از 34 کشور برای مشارکت در مرحله پایانی این رقابت‌ها از سوی کمیته ارزیابی و گزینش مورد پذیرش قرار گرفت.
 
مدیرکل مؤسسه فرهنگی «کتارا» اضافه کرد: بخش پایانی این مسابقات ماه مبارک رمضان در قالب سه مرحله(مقدماتی ـ نیمه‌نهایی و نهایی) برگزار می‌شود و این ۱۰۰ نفر برگزیده ابتدا در قالب ۲۰ برنامه تلویزیونی رقابت خواهند کرد و بهترین شرکت‌کننده از هر برنامه انتخاب خواهد شد. در مرحله نیمه‌نهایی نیز ۲۰ شرکت‌کننده منتخب، طی ۵ روز برای انتخاب ۵ نفر برتر مسابقه خواهند داد و سرانجام در مرحله نهایی مسابقات، اسامی نفرات اول تا پنجم جایزه کتارا اعلام خواهد شد.
 
السلیطی تأکید کرد: کمیته داوری این مسابقات متشکل از ۶ داور است که سه نفر آن‌ها از اساتید دارای اجازه‌نامه قرائات و متخصص احکام و قواعد تجوید هستند و سه نفر دیگر نیز از متخصصان مقامات قرآنی و صوت دلنشین هستند.
 
براساس اعلام مؤسسه فرهنگی کتارا، جوایزی بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار ریال قطری به برگزیدگان این مسابقه اهدا می‌شود؛ به این ترتیب که به نفر نخست این مسابقات ۵۰۰ هزار ریال قطر، نفر دوم ۴۰۰ هزار ریال، نفر سوم ۳۰۰ هزار ريال، نفر چهارم ۲۰۰ هزار ريال، و نفر پنجم ۱۰۰ هزار ريال اهدا خواهد شد.
انتهای پیام
captcha