ترکیه 9 نسخه خطی قرآنی از حراجی لندن خرید
کد خبر: 3962192
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

ترکیه 9 نسخه خطی قرآنی از حراجی لندن خرید

شهرداری استانبول 9 نسخه خطی از صفحات قرآن کریم و دیگر آثار هنری را از مرکز حراج ساتبی لندن خریداری کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری دیلی صباح، شهرداری استانبول ترکیه 9 نسخه خطی از صفحات قرآن کریم و آثار دیگر اسلامی و تاریخی را از مرکز حراج ساتبی در لندن خریداری کرد.

قیمت خرید این آثار هنری اعلام نشده است، از جمله این آثار، تصویر نادری مربوط به سلیمان اول، پادشاه عثمانی در قرن شانزدهم است که طولانی‌ترین دوران حکومت را در بین پادشاهان عثمانی داشت و بین سال‌های 1520 تا 1566 حکومت می‌کرد.

اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول در حساب کاربری خود در توییتر گفت: در حراج امروز 9 نسخه خطی از قرآن کریم و دیگر کتب خریداری کردیم که از جمله آن صفحاتی از قرآن کریم است که مربوط به 700 سال پیش و شامل پنج سوره است و صفحاتی که مربوط به 1100 سال پیش است و شامل سوره مائده و صفحاتی مربوط به 1200 سال پیش و شامل سوره زخرف است.

او افزود: نسخه‌هایی خطی نیز شامل کتاب مثنوی مولانا جلال‌الدین رومی فرزند بهاءالدین احمد رومی و صاحب کتاب البدایه نیز در این حراج خریداری شده که هم اینک همگی از دارایی‌های استانبول شمرده می‌شود.

این مزایده به عنوان بخشی از برنامه بزرگتر اعلام شده تحت عنوان «هنرهای جهان اسلام و هند» برگزار  شد که در آن خانه حراج ساتبی انواع مختلفی از فرش‌های تشریفاتی و منحصر به فرد را به نمایش گذاشت.

انتهای پیام
captcha