راه‌اندازی مجمع خادمان قرآن و عترت دانشگاهی
کد خبر: 3962562
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
روح‌الله محمدعلی‌نژاد در نشست اختتامیه جشنواره ملی قرآن دانشجویان خبر داد:

راه‌اندازی مجمع خادمان قرآن و عترت دانشگاهی

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در نشست خبری سی‌و‌پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره طی هفته آینده خبر داد و گفت: شاهد راه‌اندازی مجمع خادمان قرآن و عترت دانشگاهی نیز خواهیم بود.

روح الله محمدعلینژاد، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری سی‌وپنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور صبح امروز، 16 فروردین‌ماه با حضور روح‌الله محمدعلی‌نژاد، دبیر سی‌وپنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان و رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت که میزبان این دوره از جشنواره بوده است، برگزار شد.

محمدعلی‌نژاد در این نشست مجازی گفت:‌ سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در هشت بخش و 33 رشته برگزار و نفرات برتر رشته‌‌های مختلف نیز مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره ملی قرآن دانشجویان محل رقابت برگزیدگان دستگاه‌های دانشگاهی است، افزود: در این جشنواره برگزیدگان دانشگاه‌های وزارت بهداشت، دانشگاه‌های وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی – کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای،‌ دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دانشگاه فرهنگیان حضور داشته‌اند. بر همین اساس جشنواره ملی، آخرین آوردگاهی است که در آن عملا برگزیدگان در رشته‌های متعدد رقابت می‌کنند تا نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان تعیین شوند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در ادامه به پیشینه‌ای از جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان پرداخت و تصریح کرد: این جشنواره از سال 1364 به اهتمام جهاددانشگاهی آغاز و 24 دوره از این جشنواره به صورت دبیرخانه ثابت در جهاددانشگاهی و به همت و میزبانی این نهاد برگزار شد. پس از برگزاری دوره بیست‌وچهارم و با شکل‌گیری و استقرار شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها در مجموعه نهاد، مقرر شد میزبانی از جشنواره به صورت گردشی بین دستگاه‌های دانشگاهی برپا شود.

وی با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت برای سومین بار در طول سال‌های اخیر میزبان این جشنواره بوده است، اظهار کرد: مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره یکشنبه، 22 فروردین‌ماه در سالن‌ همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود و امیدوارم بتوانیم به بهترین شکل از برگزیدگان قدردانی کنیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت بیان کرد:‌ جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان بخش‌هایی همچون آوایی، معارفی، ادبی، هنری، فناوری و ... دارد. بخش آوایی این جشنواره در رشته‌های قرائت تحقیق،‌ قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، دعا و مناجات و تواشیح برگزار می‌شود. بخش عمده‌ای از شرکت‌کنندگان در این جشنواره در بخش معارفی حضور یافته‌اند که این بخش هم دارای هشت رشته است. جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به گونه‌ای طراحی شده که هر دانشجویی با هر ظرفیتی بتواند در آن حضور یابد.

به گزارش ایکنا، وی در مورد تعداد برگزیدگانی که قرار است در مراسم اختتامیه تجلیل شوند،‌ گفت: مقرر شده است در هر رشته سه نفر تجلیل شود. با این حساب تعداد کل برگزیدگان در رشته‌ها و بخش‌های مختلف حدود 130 نفر خواهد بود. به جهت محدودیت‌های کرونایی صرفاً از برگزیدگان تهرانی آن هم به صورت محدود دعوت شده است تا در مراسم حضور داشته باشند. بر همین اساس تنها 14 نفر از کل برگزیدگان در سالن حضور خواهند داشت تا مورد تقدیر قرار بگیرند. سایر برگزیدگان نیز به صورت مجازی اختتامیه را دنبال خواهند کرد.

محمدعلی‌نژاد در مورد مهمانان ویژه مراسم اختتامیه نیز بیان کرد: وزرای محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری و نیز نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها از جمله مهمانان ویژه این مراسم خواهند بود. در خصوص جوایز هم علاوه بر لوح تقدیر و تندیس جشنواره، جوایز نقدی نیز به برگزیدگان اهدا می‌شود،‌ میزان این رقم با توجه به رشته‌های مختلف متغیر خواهد بود.

دبیر سی‌وپنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در پایان از راه‌اندازی مجمع خادمان قرآن و عترت دانشگاهی در مراسم اختتامیه خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی این مجمع جزء برنامه‌های پیش‌بینی شده هست و امیدواریم با شکل‌گیری این مجمع، راه‌یافتگان به جشنواره ملی قرآن و عترت به صورت جدی‌تر رسالتی که به جهت حضور در جشنواره برای آنها ایجاد می‌شود به نحو مطلوبی انجام دهند. حاضران در جشنواره بعد از جشنواره برای انجام فعالیت قرآنی در مراکز آموزشی و دانشگاهی رسالتی پیش روی خود دارند که امیدواریم با راه‌اندازی این مجمع برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای این قبیل افراد تعریف شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha