تونس طرح عملیات تروریستی در ماه رمضان را ناکام گذاشت
کد خبر: 3962950
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

تونس طرح عملیات تروریستی در ماه رمضان را ناکام گذاشت

نیروهای امنیتی تونس با اجرای دو عملیات پیش‌دستانه در تعقیب تروریست‌های مستقر در ارتفاعات غرب این کشور، طرح یک عملیات تروریستی در ماه مبارک رمضان را ناکام گذاشتند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العالم، نیروهای امنیتی در تونس از دو عملیات پیش‌دستانه در غرب این کشور خبر دادند که به کشته شدن سه تروریست از جمله حمدی ذویب یکی از سرکرده‌های گروهک موسوم به اجناد الخلافه وابسته به داعش خبر دادند که در چندین عملیات تروریستی در تونس دست داشته است.

یکی از این دو عملیات نیروهای امنیتی به کشته شدن یک زن تروریست فیلیپینی منجر شد که کمربند انفجاری خود را در حین گریز از چنگ نیروهای امنیتی منفجر و به زخمی شدن کودک سه ساله همراه او نیز منجر شد.

نیروهای امنیتی تونس در ارتفاعات استان‌های القصرین و الکاف، تروریست‌ها و هسته‌های خفته آن‌ها را تحت تعقیب قرار دادند که با سرکوب بیشتر سرکرده‌ها، قدرت آنها در انجام حملات تروریستی به خصوص در ماه مبارک رمضان تضعیف شده است.

مقامات امنیتی تونس می‌گویند که ده‌ها طرفدار گروه‌های تروریستی شامل کتیبه عقبه بن نافع وابسته به سازمان القاعده در شمال آفریقا و گردان اجناد الخلافه طرفدار داعش در ارتفاعات واقع در غرب تونس سنگر گرفته‌اند.

باسل ترجمان، کارشناس امور امنیتی و گروه‌های تروریستی در این باره می‌گوید: تحرکات اخیر تروریست‌ها تحت نظارت دقیق دستگاه‌های امنیتی تونس بوده که هدف از آن دستگیری تروریست‌هاست.

وی افزود: حمدی ذویب، فردی است که برای یک عملیات تروریستی منحصر به فرد در تونس یا یکی از شهرهای بزرگ در شب هفدهم ماه مبارک رمضان آماده می‌شد.

ارتفاعات تونس در مرز با الجزایر طی سال‌های گذشته عرصه عملیات خونبار گروه‌های تروریستی علیه نیروهای پلیس و ارتش بوده است. در سال 2014 در بدترین حادثه تروریستی در تونس در جریان درگیری نیروهای امنیتی با تروریست‌ها در ارتفاعات الشعانبی در استان القصرین نزدیک مرز با الجزایر 15 نظامی کشته و بیست نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام
captcha