پخش برنامه‌های ماه رمضان حرم حضرت معصومه(س) از رسانه ملی
کد خبر: 3963577
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
معاون فرهنگی حرم کریمه اهل بیت(ع) خبر داد:

پخش برنامه‌های ماه رمضان حرم حضرت معصومه(س) از رسانه ملی

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در تشریح برنامه‌های حرم به‌مناسبت ماه مبارک رمضان، گفت: آیین‌های ترتیل‌خوانی قرآن کریم، بیان نکات تفسیری، محفل سخنرانی، مناجات شبانگاهی و زمزم احکام در ماه رمضان با پخش از شبکه‌های سراسری رسانه ملی و بستر فضای مجازی انجام می‌شود.

برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در ماه رمضان از رسانه ملی پخش می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم، اظهار کرد: برنامه‌های آستان مقدس در ماه مبارک رمضان با توجه به شیوع ویروس کرونا با استفاده از بستر فضای مجازی و رسانه منعکس می‌شود.

وی ادامه داد: هر روز ساعت ۱۱ صبح سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی به‌صورت زنده از شبکه سه سیما و بعد از نماز ظهر و عصر نیز به‌صورت تولیدی از شبکه استانی قم و همچنین صوت آن در صحن‌ها و شبستان‌های حرم پخش می‌شود.

احمدی افزود: آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم نیز هر روز همراه با بیان نکات تفسیری از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، ساعت ۱۴:۳۰ بدون حضور جمعیت و با پخش زنده از شبکه سه، شبکه قم و رادیو معارف دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: مناجات شبانگاهی با سخنرانی حجج‌اسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی و سیدمهدی میرباقری نیز انجام می‌شود که این مراسم هر شب ساعت ۲۳ با مداحی مهدی سلحشور و پخش زنده از شبکه یک سیما دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه زمزم احکام شرعی با پخش زنده از رادیو معارف قبل از نماز ظهر از دیگر برنامه‌های آستان مقدس برای ماه رمضان است.

احمدی بیان کرد: قبل از نماز مغرب نیز حجج‌اسلام والمسلمین سیدمحسن و سیدحسن سعیدی در حرم مطهر سخنرانی می‌کنند.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: آیین ترتیل‌خوانی جوانان هر روز ساعت ۱۰ تا ۱۲ با پخش زنده از شبکه قم و همچنین پخش تولیدی از شبکه امید بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: آیین ترتیل‌خوانی نوجوانان نیز هر روز از ساعت ۱۲ با پخش زنده از شبکه اجتماعی شاد و پخش تولیدی بعد از نماز ظهر و عصر از شبکه ماهواره‌ای به‌صورت تولیدی پخش می‌شود.

احمدی اضافه کرد: ویژه‌برنامه شب‌های قدر نیز با سخنرانی حجج‌اسلام والمسلمین ناصر رفیعی و سیدمهدی میرباقری و آیت‌الله سیدمحمد سعیدی و همچنین همراه با پخش زنده از شبکه دو سیما انجام می‌شود.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت اظهار کرد: خادمان حرم مطهر در فعالیت‌های مختلف خود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با رعایت کامل نکات بهداشتی توسط زائران بتوانیم در ماه رمضان به شیوه مطلوب میزبانی کنیم.

انتهای پیام
captcha