درخواست اتحادیه علمای مسلمان از طالبان در آستانه رمضان
کد خبر: 3964078
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

درخواست اتحادیه علمای مسلمان از طالبان در آستانه رمضان

اتحادیه جهانی علمای مسلمان از طالبان افغانستان خواست تا در آستانه ماه مبارک رمضان، جنگ را متوقف کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، اتحادیه جهانی علمای مسلمان (IUMS) روز دوشنبه، 23 فروردین از طرف‌های درگیر در افغانستان خواست تا با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، جنگ را متوقف کنند.

علی القره‌داغی، دبیرکل این اتحادیه در بیانیه‌ای از دولت افغانستان و جنبش طالبان خواست که به مردم افغانستان اجازه دهند در ماه رمضان بدون جنگ و خشونت، مراسم و آداب این ماه را انجام دهند.

قره‌داغی گفت: این اتحادیه، طرف‌های درگیر را به دستیابی به آشتی جامع و عادلانه مبتنی بر آموزه‌های قرآن، سیره نبوی و توصیه علمای مسلمان دعوت می‌کند.

وی افزود: این اتحادیه دولت افغانستان و طالبان را مسئول حفظ امنیت در این کشور می‌داند زیرا آنها در برابر خداوند متعال مسئولیت دارند بنابر این باید به دنبال خیرخواهی برای مردم مسلمان افغانستان باشند.

خشونت در افغانستان با وجود آغاز گفت‌وگوهای صلح بین طالبان و آمریکا در سپتامبر گذشته که هدف آن پایان دادن به دهه‌ها جنگ است، فروکش نکرده است.

این گفت‌وگو پس از توافق فوریه سال 2020 ایالات متحده و طالبان آغاز شد که قول خروج همه نیروهای خارجی از این کشور جنگ‌زده را در ازای تضمین‌های امنیتی می‌دهد.

انتهای پیام
captcha