همایش نقش سازمان‌های اسلامی روسیه در دوران کرونا برگزار شد
کد خبر: 3964113
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

همایش نقش سازمان‌های اسلامی روسیه در دوران کرونا برگزار شد

کنفرانسی با عنوان عملکرد نهادهای دینی مسلمانان روسیه در دوران کرونا در مرکز جمهوری کریمه برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسلام راشا، اداره امور دینی مسلمانان جمهوری کریمه و شهر سواستوپل (دارالافتای تاوریچسکی) یک کنفرانس بین‌المللی با عنوان «عملکرد نهادهای دینی مسلمانان روسیه در دوران همه‌گیری کرونا: رویکردهای جدید در خدمات اجتماعی» در سواستوپول برگزار کرد.

این رویداد از سوی وزارت فرهنگ جمهوری کریمه، وزارت سیاست داخلی، اطلاعات و ارتباطات جمهوری کریمه با همکاری صندوق حمایت از فرهنگ، علوم و معارف اسلامی مسکو برگزار شد.

این کنفرانس به وضعیت شیوع ویروس کرونا در سال 2020 و محدودیت‌های مربوط به آن از جمله تاثیر آن بر کار نهادها، اماکن و شخصیت‌های دینی و معلمان علوم دینی ​​و برنامه‌های و آموزشی دینی کودکان اختصاص داشت.

در این مراسم رئیس جمهوری کریمه، سرگئی آکسیونوف، فرماندار سواستوپل و رهبران مسلمانان مناطق روسیه حضور داشتند. مفتی‌ها و نمایندگان سازمان‌های دینی مسلمان، اساتید دانشگاه و دانشمندان در مورد سیاست، مبارزه با کرونا و همچنین در مورد توسعه روابط بین قومی صحبت کردند. علاوه بر این، مفتی‌ آذربایجان، استونی و بلاروس از طریق اینترنت در این مراسم شرکت کردند.

حاجی امیر علی آبلائوف، مفتی کریمه گفت: اهمیت این کنفرانس برای ما بسیار زیاد است، زیرا تجربه مدیریت معنوی، تجربه سایر جوامع دینی در مبارزه با همه‌گیری و فعالیت در زمان کرونا برای ما بسیار مهم است. هدف ما این است که نه تنها به جامعه مسلمان، بلکه به تمام بشریت خدمت کنیم. بنابراین همراه با نهادهای دولتی و موسسات پزشکی، آماده انجام خدمات خود هستیم.

سرگئی آکسیموف رئیس‌جمهوری کریمه با تشکر از این تعامل گفت: خوشبختانه ما دوره ویروس کرونا را پشت سر گذاشتیم. ما برای حمایت از سیستم مراقبت‌های بهداشتی که مراقبت از زندگی هر انسانی را بر عهده دارد کار می‌کنیم. بسیاری از افراد شریف بر اثر کرونا، زودهنگام فوت کردند و این بزرگترین ضرر است.

در میزگردهای کنفرانس، شرکت‌کنندگان درباره مسائل آموزش اسلامی روسیه و فعالیت‌های آموزشی سازمان‌های مسلمان در طی همه‌گیری، استفاده از دیجیتال‌سازی و انواع روش‌های جدید در کار نهادهای دینی به بحث پرداختند.

انتهای پیام
captcha