تشریح برنامه‌های آموزش و پروش البرز در ماه رمضان
کد خبر: 3964594
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

تشریح برنامه‌های آموزش و پروش البرز در ماه رمضان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی برای دانش‌آموزان این استان اجرا می‌شود که با توجه به شیوع بیماری کرونا اکثر برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

تشریح برنامه‌های آموزش و پروش البرز در ماه رمضان

فرشته فهمیده، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، گفت: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا دو سال است که ماه مبارک رمضانی متفاوت را برای حفظ سلامتی و پیشگیری از گسترش چرخه انتقال بیماری کووید ۱۹ تجربه می‌کنیم. لذا، اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان آموزش و پرورش البرز هم به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: جزءخوانی قرآن‌ کریم، آموزش احکام و احادیث قرآنی، تلاوت، تفسیر و ترجمه قرآن‌ کریم همه روزه تحت عنوان راه رستگاری، مناجات‌خوانی توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان، تولید محتوا با محوریت قصص قرآن، مسابقه خاطره‌نویسی با موضوع اولین روزی که روزه گرفتم به‌خصوص برای سنین ۹ تا ۱۱ سال، شب‌های انس در قالب ۱۱ پرسش یک گزینه‌ای طی ۱۱ شب با موضوعات قرآنی از جمله ویژه‌برنامه‌های ماه مهمانی خدا در آموزش و پرورش البرز است.

این مسئول، برگزاری جشنواره عکس با موضوع روزه اولی‌ها، برگزاری نمایشگاه قرآنی، خلاصه‌نویسی پنج سطر از بهترین کتابی که در خصوص زندگی حضرت علی(ع) مطالعه کرده‌اید، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع عبادت در ماه مبارک رمضان، برگزاری دوره‌های سبک زندکی اسلامی و کلاس‌های احکام ویژه فرهنگیان را برنامه‌های پیش‌بینی شده در ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برنامه‌های دیگری شامل هر خانه یک محراب به‌منظور برگزاری نماز جماعت در منزل، تهیه و تولید محتوا با فرمت‌های پادکست، فتوکلیپ، ویدئوکلیپ، عکس، دلنوشته با موضوع ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع به وقت سحر و افطار ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره دوم، تشکیل محافل مجازی انس با قرآن نیز در البرز اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز، توزیع بسته‌های معیشتی در بین خانواده دانش‌آموزان بی‌بضاعت و راه‌اندازی پویش بخشش و کمک به نیازمندان در راستای لبیک‌گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب را از دیگر برنامه‌های این ایام مبارک بیان کرد.

انتهای پیام
captcha