طرح «خانواده ختم قرآن کریم» ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان اجرا می‌شود
کد خبر: 3965043
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
به همت اداره‌کل آموزش و پرورش قم؛

طرح «خانواده ختم قرآن کریم» ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان اجرا می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به شرکت بیش از 80 درصد مردم قم در طرح «خانواده ختم قرآن کریم»، گفت: متقاضیان این طرح که به گروه‌های ۱۲۰ نفره تقسیم‌بندی شدند، روزانه یک حزب تلاوت می‌کنند و روزانه یک ختم قرائت می‌شود.

تشریح فعالیت‌های قرآنی و معارفی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در بستر فضای مجازیمحسن محمدی مزرعه‌شاهی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، اظهار کرد: ۱۷ کانال تخصصی از سوی اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده که در ۱۲ استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: دو کانال به استان قم سپرده شده است که شامل کانال اقامه نماز و آموزش عملی نماز و پاسخ‌گویی به سؤالات دانش‌آموزان می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: با وجود اینکه کانال اختصاص داده شده به استان قم در خصوص اقامه نماز است، اما در ایام ماه مبارک رمضان به بارگذاری مسائل مربوط به احکام، روزه و فضیلت‌های این ماه نیز می‌پردازد.

وی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان در صفحه ورودی شبکه شاد کلمه بهار قرآن قید شده که فعالیت‌های اداره‌کل قرآن، عترت و نماز در آن واقع شده است.

محمدی ادامه داد: در این کانال در گذشته نزدیک به ۱۷ هزار دانش‌آموز عضو بودند اما اکنون به بیش از ۲۷ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز رسیده است.

وی بیان کرد: سؤالات دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان جمع‌آوری شده و از سوی مرکز تخصصی نماز به آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: محافل قرآنی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان برای دانش‌آموزان در شبکه شاد بارگذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز و فرهنگیان سراسر کشور در طرح ختم قرآن کریم که به همت اداره آموزش و پرورش استان قم برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند که بیش از 80 درصد آن‌ها قمی هستند، یادآور شد: متقاضیان این طرح که به گروه‌های ۱۲۰ نفره تقسیم‌بندی شدند، روزانه یک حزب تلاوت می‌کنند و روزانه یک ختم قرائت می‌شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیدمحمدجواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۱۴:۵۵
0
0
استادم گفته که سایت عالی است
captcha