زندگی شهید مدافع حرم دهه هفتادی کتاب شد
کد خبر: 3965080
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

زندگی شهید مدافع حرم دهه هفتادی کتاب شد

دومین کتاب انتشارات شهید کاظمی به زندگی یکی از شهدای دهه هفتادی مدافع حرم اختصاص یافت.

زندگی شهید مدافع حرم دهه هفتادی کتاب شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات شهید کاظمی، کتاب «تأثیر نگاه شهید» شامل خاطرات و زندگینامه شهید عباس دانشگر از مدافعان حرم به‌تازگی به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده  است.
 
پیش از این، برای معرفی شخصیت این شهید، کتاب «آخرین نماز در حلب» در سال گذشته چاپ شد و اکنون «تأثیر نگاه شهید» دومین اثری است که درباره وی چاپ می‌شود. این کتاب ۷ بخش دارد که خاطراتی در رفتار و سبک زندگی افراد مختلف مرتبط با شهید دانشگر را شامل می‌شود. خاطرات این کتاب به قلم مومن دانشگر، پدر شهید به نگارش درآمده است.
 
در مقدمه این کتاب آمده است: شهدای مدافع حرم، موج جدیدی از اسلام‌خواهی را نه تنها در ایران که در سراسر جهان اسلام ایجاد کرده‌اند. آنها داشته‌های دفاع مقدس را غنی کردند و فصول دیگری بر کتاب قطورش افزودند. شهید عباس دانشگر یکی از شهدای مدافع حرم دهه هفتادی است که روی نسل جوان امروزی تاثیرگذاری ویژه‌ای داشته است؛ شهیدی که خود مصداق بارز تعبیر «جوان مؤمن انقلابی» در کلام مقام معظم رهبری است.
 
عباس دانشگر متولد اردیبهشت سال ۱۳۷۲ در شهرستان سمنان است. حضور او در پایگاه و بسیج باعث شد رفتار و گفتارش با اخلاق اسلامی آراسته شود. رابطه‌ای صمیمی و عاطفی با دوستانش داشت. در سال ۱۳۹۰ در کنکور سراسری شرکت کرد و با رتبه عالی در دانشگاه سمنان، در رشته مهندسی کامپیوتر (نرم‌افزار) قبول شد، اما به خاطر دوراندیشی و علاقه‌ای که به سپاه پاسداران داشت، در آزمون دانشگاه امام حسین(ع) هم شرکت کرد و قبول شد.
 
این شهید پنجم مهر سال ۱۳۹۰ وارد دانشگاه امام حسین(ع) شد و پس از گذشت یک سال دوره آموزش عمومی افسری را پشت سر گذاشت. دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به جبهه مقاومت در سوریه پیوست و سرانجام در بیستم خرداد همان سال در روستای هویز حومه جنوبی شهر حلب سوریه، با شلیک موشک تاو آمریکایی از سوی دشمن به شهادت رسید. 
 
کتاب ۲۱۶ صفحه‌ای «تأثیر نگاه شهید» همزمان با سالروز تولد شهید دانشگر آماده چاپ شده و به قیمت ۴۰ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهیده گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۶ - ۲۰:۴۴
0
0
شهدا زنده هستن....
عشق به شهدا عشقی زیباست
captcha