برگزاری مراسم کاروان شادی میلاد امام حسن مجتبی(ع) در همدان
کد خبر: 3965100
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۷

برگزاری مراسم کاروان شادی میلاد امام حسن مجتبی(ع) در همدان

مسئول ستاد مردمی اعتکاف استان همدان و کانون فرهنگی تبلیغی عاکف از برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در قالب کاروان شادی در این استان خبر داد.

برگزاری مراسم کاروان شادی میلاد امام حسن مجتبی(ع) در همدانمهدی صلواتیان، مسئول ستاد مردمی اعتکاف استان همدان‌ و کانون فرهنگی تبلیغی عاکف در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در روزهای چهاردهم و پانزدهم ماه مبارک رمضان، به میمنت قدوم مبارک امام حسن مجتبی(ع)، در ۱۵ محله شهر همدان کاروان شادی در قالب جشن میلاد امام حسن(ع) و اجرای سرود در هر محل و انجام مداحی در فضای باز، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و عدم برگزاری تجمعات، ستاد مردمی اعتکاف استان با برگزاری این مراسم در حد توان شادی، نشاط در جامعه، امیدآفرینی، انجام جشن‌های اهل بیت(ع) و انسجام بین مساجد را در دستور کار خود دارد.

صلواتیان در زمینه برگزاری مراسم اعتکاف گفت: در صورتی‌ که وضعیت همدان در خصوص شیوع کرونا به وضعیت عادی برگردد در تمام شهرستان‌ها و بخش‌های استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم معنوی اعتکاف برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان با تأکید بر اینکه مساجد در طول شیوع کرونا بیشترین رعایت اصول بهداشتی و کمک مؤمنانه و مساعدت با ستاد کرونا را داشته و کمترین میزان مبتلا را به‌طور قطع و یقین به خود اختصاص داده است.

وی افزود: متأسفانه در شرایطی که دیده می‌شود مردم به راحتی در پارک‌ها، پاساژها، بازارها و محل‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند اما ستاد مقابله با کرونا بدون در نظر گرفتن نیاز معنوی جامعه و اهمیت دعا، مناجات، استغاثه و برنامه‌های الهی و مذهبی و حضور مردم درمساجد که مهم‌ترین پایگاه‌های اسلام و یاری‌کنندگان برنامه‌های ستاد کرونا است، بدون حضور دائمی کارشناسان متخصص دینی و معنوی گاهی مانع از برگزاری مراسم مذهبی اعم از نماز و دعا و یا برگزاری مراسم جمع‌خوانی قرآن آن هم با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌شود که این خود جای تأمل دارد.

وی در ادامه از برگزاری مراسم شب زنده‌داری در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان در حوزه علمیه زنگنه خبر داد و گفت: در این برنامه که تعدادی از طلاب حوزه علمیه و گروهی از مداحان و اقشار مردمی حضور دارند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برنامه مناجات‌خوانی و سخنرانی انجام و از طریق شبکه اینستاگرام و پیج اعلام شده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha